Hej Igen,
Så har jeg endnu en gang brug for jeres expert viden i excel.
jeg har prøvet at benytte mig Excelgaard, samt nogle af de hjælpe skemaer du har lavet Bjarne, men uden held.. så nu bliver jeg nød til at prøve at for klare det her.
Sagen er den vi har et skema hvor vi pt i hånden skriver hvornår vi møder og går, og så har vi et andet skema hvor vi skriver vores overarbejdes timer. Tænker det kan gøres smarter direkte i Excel.
Er der en måde hvor på jeg ud fra de andre Faner kan tjekke om jeg har overarbejder eller ej, f.eks.
Test2: Mandag skriver personen i C4 09:00 og i D4 18:00 så skal den kigge i det først arket "April" og tjekke om det er inden for arbejdestiden, hvis ja så skriver den i arket "arbejdes timer" i E4 0 men er der overarbejde så skriver de antaler timer de er over så hvad der stået i D4 19:00 så havde den skrevet i E4 1.
det er den ene ting, så tænkte jeg om det er muligt alt lave en dropdown i A1 (i Arbejdes timer) hvor man så kan vælge måned i, så vælger jeg April, så kigger den på April arket, og vælger jeg Maj så kigger den i Maj osv (det er nemlig et vagtskema for hele året)
Filen jeg taler om er her: jeg har kun lagt 2 måneder ind i, men tænker jeg selv kan tilføje de andre
Ps. skulle der været et skema som allerede besvare det jeg har spurgt om beklager jeg.. men har simpelthen ikke kunne finde noget om det, så håber det er noget i kan hjælpe med.
Mange tak