Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketBetinget dropdown + fletning

 Besvar Besvar
Forfatter
Lassenielsen Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 29.Jul.2016
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Betinget dropdown + fletning
    Sendt: 29.Jul.2016 kl. 11:23
I forbindelse med en opgave på mit arbejde er jeg løbet ind i en udfordring. Jeg skal kortlægge frafald og grundlaget hertil. I den forbindelse har jeg lavet en primær (uafhængig) dropdownliste der giver mig kategorierne:
A
B
C
D
Ud fra disse har jeg lavet nogle sekundære (og afhængige) dropdownlister, som ser ud som følger:
A > A1, A2
B > B1, B2
osv.
Jeg har fået lavet disse, men problemet er at jeg ikke kan udfylde alle cellerne automatisk. Jeg skal ind i hver enkelt celle og gå i "datavalidering" > "Liste" > "=indirekte($G$9)". I række 10, skal jeg så gøre det samme, blot skrive "=indirekte($G10$10)" osv. Er der en kommando der kan gøre, at den bare fortsætter ned af? 

Mit andet problem er, at jeg skal have flette disse svar ind i et andet ark, som så skal uarbejde et komparativt grundlag ift. andre årstal. Nogle der kan guide mig et sted hen, hvor jeg kan finde information om det? 

På forhånd tak. 
Til top



Til top
Lassenielsen Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 29.Jul.2016
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Jul.2016 kl. 13:16
Jeg har løst første problem. Jeg vidste ikke, at $ betød, at en række/celle blev låst. Lidt pinligt :) 
Til top
Znogen Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 11.Jul.2016
Land: danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25.Aug.2016 kl. 21:14
opgave 2: flette data ind et andet sted ift andre årstal?
 
jeg tror det kræver nærmere forklaring
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk