Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketVisning af Navne

 Besvar Besvar
Forfatter
GoofyKid Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 20.Okt.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Visning af Navne
    Sendt: 29.Nov.2016 kl. 01:26
Hej.
Jeg har lavet regneark i rimelig mange år og nogle dage, syntes jeg selv, at jeg bare er hamrende god, indtil jeg pludselig støder på et lille banalt problem, som fortæller mig, hvor lidt jeg i virkeligheden ved.
Men, nu har jeg læst nogle forskellige indlæg i Jeres forum og kan se, at der er håb forude, da jeg åbenbart ikke er den eneste, med nogle "huller" i viden om regneark.
Mit spørgsmål er et fuldstændig generelt spørgsmål, vedr. visning af 'Navne' i Excel 2007.
For en del år siden, begyndte jeg at benytte mig mere og mere af navngivning, i stedet for cellereferancer, da det (Syntes jeg) giver et bedre overblik, specielt i større formler.
Af og til, har jeg så brug for, at finde lige det specielle ark i projektmappen, hvor et navn er defineret.
Øverst i venstre hjørne af hvert ark, kan jeg så trække en 'Pull-Down Menu' frem, hvor jeg kan finde det navn jeg søger efter og når jeg så klikker på dét, bliver jeg ført frem til det rigtige ark.
Den celle (eller det område) i arket, som, navnet refererer til, er så afmærket (Fremhævet), hvilket ikke hjælper mig så meget, da jeg har masser af andre celler, der også er fremhævet.
Mit spørgsmål går så på, om der er en eller anden måde at ændre denne indstilling, så man f.eks. kunne vælge en helt sindssyg baggrundsfarve i det navngivne felt, i stedet for, at det bare er fremhævet?
Under Excel's indstillinger kan jeg ikke finde noget, der ligner, men - det kunne jo være, at der alligevel er en eller anden, der ligger inde med en løsning, da det jo ikke er alt i Microsoft's Excel, der er dokumenteret.
 
Venlig og håbefuld hilsen ...... Flemming
 
Til top



Til top
Bjarne Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 17.Sep.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 300
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Nov.2016 kl. 11:13
Hej Flemming,
 
Hvis jeg ikke har misforstået din opgave vil jeg anbefale at anvende Betinget formatering.
Eller prøv med denne kodning hvor farven er skingrene GUL;
 

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

On Error Resume Next

With ActiveSheet.Cells.Interior

        .Pattern = xlNone

        .TintAndShade = 0

        .PatternTintAndShade = 0

    End With

   

 

  With ActiveCell.Interior

        .Color = 65535

    End With

 With ActiveCell. Interior

        .Color = 65535

    End With

End Sub

 

Denne virker upåklageligt - men KUN når arket ikke er beskyttet!

Er derfor gået tilbage til betinget formatering.

Måske er det noget for dig?
 

Med venlig hilsen

//Bjarne
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk