Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketHjælp til formel

 Besvar Besvar
Forfatter
allanr Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 19.Dec.2016
Land: DK
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til formel
    Sendt: 21.Sep.2017 kl. 15:37
Jeg har nogle problemer med at finde den rigtige formel.
Jeg har lavet det sådan at når jeg vælger en han i datavalidering så får jeg valget om hvilken hun som er mor (datavalidering) under mor også, nu er det så sådan at jeg godt kunne tænke mig at ud fra hvilken han og hvilken hun at der kommer et bur nummer har prøvet at vise det i arket.
hjælpe_skema_2017-09-21_15-36-12.xlsx
Til top



Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24.Sep.2017 kl. 21:11
Hej

Jeg har leget lidt med dit spørgsmål, og lavet et forslag som ikke anvender dit faneblad "Avlsdyr".
Jeg har oprettet 2 nye faneblade "Find Bur nr" og "Ny Data Ark".

For at kunne udnytte nogle af EXEL's formler, har jeg lavet en anden opstilling af data .

Der er en del formler der skal ændres når skemaet udvides til at omfatte alle Avlshanner og _hunner.
Når skemaet laves bør det laves så stort at der blot kan indtastes flere dyr, uden at der skal spekuleres på formler m.m.

Jeg hører gerne dine kommentarer.

Hvis det er noget du kan bruge, og har brug for hjælp, er jeg gerne til rådighed.

Jeg vedlægger et link til dropbox, 



Til top
allanr Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 19.Dec.2016
Land: DK
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Nov.2017 kl. 21:29
Hej Mads32 du må undskylde at jeg først svare nu men jeg har leget lidt frem og tilbage med din løsning og har fået det hele til at virke som jeg godt kunne tænke mig ved at flytte lidt rundt med det hele så 1000 tak for hjælpen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk