Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketKonsolidering med forskellige cellereferencer

 Besvar Besvar
Forfatter
killerich Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 05.Okt.2017
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Konsolidering med forskellige cellereferencer
    Sendt: 17.Nov.2017 kl. 13:37
Jeg har lavet et konsolideringsfaneblad, hvor jeg summer den pågældende måneds rentefortjeneste fra de forskellige faneblade med data.
 
Jeg har indtil videre løst det ved hjælp af en sum.hvis funktion. Det fungerer som sådan fint nok, men jeg har også kun to faneblade. I takt med der kommer flere faneblade til vil det blive en lang og besværlig formel.
 
Findes der ikke en bedre formel løsning, hvor jeg kan hente summen fra bestående og nye faneblade uden at forlænge formlen for hvert faneblad?
 
Summen vil altid skulle hentes i kolonne G i det respektive faneblad, men cellen vil være forskellig, da startmåneden varierer. Håber det giver mening når I kigger i arket.
 
Til top



Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Nov.2017 kl. 22:07
Hej killerich

Jeg forstår ikke dine formler. Hvordan kan der optræde beløb i rækkerne 70:90 når der ikke er indsat data der beregner beløb på dine "Aftalesider"

Jeg har lavet et forslag, hvor jeg har rettet i dit ark "Konsolidering", og tilføjet 10 ark, som kopier af dit ark "Aftale2". På konsoliderings-arket har jeg flyttet dine datoer så de ligger i samme rækker som på dine aftale-ark.

Ideen i mit forslag er, at du opretter så mange ark til aftaler, som du tror du får brug for.
Så laver du formlerne på konsoliderings-arket, med en 3D-sum.
Derefter skjuler du de ark du ikke vil se, og når di igen vil se et ark, fremkaldes det med kommandoen "Vis"  

Vedlagt link:


Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
killerich Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 05.Okt.2017
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24.Nov.2017 kl. 14:14
Hej Mads32,
 
Tak for dit svar. Jeg har ikke dropbox, så jeg kunne desværre ikke se din løsning, men forstår godt dit forslag.
 
Jeg endte med at lave en powerpivot med konsolidering af flere ark. Så behøver jeg blot tilføje det nye faneblad til pivottabellen hver gang jeg opretter et nyt faneblad. På denne måde behøver jeg blot have mine data arrangeret i ens kolonner, mens datoerne godt kan stå i forskellige rækker på tværs af arkene. Det fungerede bedre for mig end en 3D sum. Men tak for buddet :-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk