![]() |
Arbejdstidsplanlægning |
Besvar
|
| Forfatter | |
Targhan
Bronze bruger
Medlem siden: 20-Maj-2010 Status: Offline Beskeder: 2 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: ArbejdstidsplanlægningSendt: 31-Maj-2010 kl. 00:55 |
|
Hej alle
Jeg er ny her og har brug for et excel ark til at planlægge arbejdstider for medarbejdere. Er der hjælp at hente?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Allan
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Forum Admin
Medlem siden: 03-Februar-2010 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 127 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:56 |
|
Hej Targhan,
Jeg har et lille ark et sted i mine gemmer, jeg leder efter det og lægger det op så hurtigt jeg kan.
Det er oprindeligt lavet til planlægning af vagter for tjenere i en restaurant, baseret på en prognose af kunder.
Hæng på, jeg prøver at finde det.
//Allan
|
|
![]() |
|
Allan
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Forum Admin
Medlem siden: 03-Februar-2010 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 127 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 06-Juni-2010 kl. 21:45 |
|
Hej igen,
Her er et lille ark som kan bruges som vagtplan, som oprindeligt er lavet til en restaurant.
Arket er afhængigt af at du åbner det med makroer, så husk at åbne MED MAKROER, ellers virker urværket ikke.
I Excel 2007 og 2010 kræver det en indstilling i sikkerhedscenteret. Det var rimelig hurtigt at lave, jeg håber det er dette du søger
Hent det her: uploads/1/Vagtskema.xls
Det fungerer ved at du skriver navnene på medarbejderne i det gule område på 'Vagtskema'
I feltet 'Startdato' (A3) skal du skrive det første dag du ønsker i din vagtplan.
I feltet 'Opgave type' kan man skrive en forklarende tekst for hver opgavetype man har.
I feltet 'Gæster pr. tjener' skriver du hvor mange opgaver en medarbejder selv kan udføre af en given type.
I de hvide felter under datoerne, skriver man hvor mange opgaver den specifikke dag har af en bestemt type.
Den grå kolonne 'Job kode' er lavet så man kan angive produktive og ikke produktive vagter, 'TJ' er en produktiv vagt, alt andet er ikke produktivt og tæller ikke med i bemandingen.
Møde og slut tidspunkter er lavet så systemet laver det meste for dig, følgende regler gælder:
tast 700 og systemet korrigerer til 07:00
Tast 745 for 07:45
Tast 1200 for 12:00
1201 for 12:01 osv.
Det gør det hurtigt for dig at lave planen.
Tastes der 's' i mødetidspunktet, registreres det som en sygedag, 'bs' som barns først sygedag, 'o' for orlov osv.
Har du brug for at fremhæve en bestemt vagt, dobbeltklikker du bare på mødetidspunktet, og vagten fremhæves med grøn farve.
Forklaring på disse fraværskoder og andre hjælpeting findes på arket 'Forklaring'
Arket 'Totaler' vil forsyne dig med summering af timer, frokost, sygdom og andre fraværskoder.
//Allan
|
|
![]() |
|
Targhan
Bronze bruger
Medlem siden: 20-Maj-2010 Status: Offline Beskeder: 2 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 13-Juli-2010 kl. 22:12 |
|
Hej Allan Mange tak for hjælpen - den er rigtig god for restaurant og café. Det jeg søger skal tage højde for fastansatte medarbejdere, nogle med 37, andre 35 timer osv. om ugen.
På forhånd tak
Targhan
|
|
![]() |
|
Besvar
|
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |