Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Ja/Nej celler

 Besvar Besvar
Forfatter
Larry Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 31.Mar.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ja/Nej celler
    Sendt: 29.Feb.2024 kl. 10:31
Automatik i celler.

Jeg har nogle celler f.eks   B2,B3,B4,B5,B6,B8
Der ville jeg lave en dropdown liste med kun ja eller nej, så langt er jeg kommet.
Det jeg vil spørge om er, kan der laves en formel eller andet, der gør at der kun kan være ét ja ad gangen, dvs. at  hvis B2 er ja og man så sætter B8 også til ja, så skal den sætte B2 til nej, eller B5 er et ja og man så sætter B4 til ja, så skal B5 sættes til nej og så fremdeles.

Larry

Til top



Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Feb.2024 kl. 15:21
Jeg mener ikke, det kan klares med formler. Du er nødt til at bruge makro/VBA for at "trigge", at Ja skal blive til Nej i en celle med drop-down - på baggrund af udfyldelse af en anden celle med drop-down.
Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 307
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen Christensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Feb.2024 kl. 15:25
Hej Larry
Det kan løses på flere forskellige måder. Jeg kender ikke lige en løsning der helt svarer til det du efterspørger, men måske kan du bruge et alternativt forslag.
Hvorfor skal man markerer Nej ud for nogle valgmuligheder. Reelt er det kun alternativet med Ja der er relevant. Du kan oprette en Dropdovn liste under Data-Datavalidering. Så kan brugeren kun vælge et alternativ, og slipper for at svarer Nej til de øvrige. Oprette en rulleliste ud fra et celleområde - Microsoft Support


Håber det kan hjælpe dig videre.

God dag til dig
Jørgen
Til top
Larry Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 31.Mar.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02.Mar.2024 kl. 01:15
Tak for svar, jeg arbejder videre herfra.Tongue
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk