Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketRegneark til boligkøb

 Besvar Besvar
Forfatter
froksen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 21.Maj.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Emne: Regneark til boligkøb
    Sendt: 12.Sep.2016 kl. 20:07
Hej med jer alle

Min hustru og jeg står overfor på sigt, at skulle købe hus. I den forbindelse er der jo mange aspekter, lån og andet godt man skal/kan tage hensyn til. Derfor er der nogen, som har lavet eller kender til et godt regneark eller ligende, hvor man relativt let kan sammenligne forskellige huse og evt. forskellige lånetyper m.v.

Gerne også hvor man kan få et overblik over, "hvad man kommer til at sidde for". Jeg ved godt, at det er mange krav/forventninger :)

På forhånd tak
Til top



Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 567
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Sep.2016 kl. 10:04
Hej Ole

Jeg kender ikke til nogle Excel-modeller, der kan dette, men jeg har set (godt nok for år tilbage), at bankerne tilbød noget lignende i deres web-banker, hvor man efter indtastning af indkomst, civilstatus, "medlem af folkekirken", samt den kommune hvori boligen ligger (plus sikkert også en masse andre boligoplysninger), kunne få nogle overslagsberegninger med sammenligninger til diverse lånetyper.


Mvh Max
Til top
froksen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 21.Maj.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Sep.2016 kl. 16:58
Hej Max

Tak for svaret.
Ja, man kan finde lidt rundt om på nettet. Men ofte er det jeg har kunnet finde gerne fra lånevirksomhederne/bankerne - hvilket jo er klart nok, da de gerne vil sælge deres produkt.

Men det var mest om der var et "uvildig" sted?
Til top
Mikkel2000 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 24.Okt.2016
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24.Okt.2016 kl. 14:26
Hej Ole,

Mener du et ark, hvor man kan taste oplysninger ind, og så få de bedste råd til hvad man kan gøre? Eller tænker du også hvor man kan sammenligne de forskellige typer af lån der er, når I skal ud at have ny bolig? :) Der findes nemlig mange muligheder, afhængig hvad I helt præcist søger.
Til top
ulf Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 15.Jul.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25.Okt.2016 kl. 10:10
Hej Ole,

Det lyder som om du er ude efter et budgetark? Noget med huspris, låneudgifter, nedbetaling? Du må nok komme med lidt mere info om hvad du har behov for, ellers er det lidt svært at komme med et bedre svar :-) Du kan ikke bruge nogle af de eksisterende ark man kan finde på nette? Både google og microsof hat budgettemplates liggende på nettet, som er ret nemme at fylde ud. 
Ulf
assistant accountant at https://moneybanker.dk
Til top
ulf Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 15.Jul.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Dec.2016 kl. 10:12
Jeg vil lige lægge til at du skal huske at tjekke markedet grundigt, da der kan være stor forskel fra udlåner til udlåner. 
Ulf
assistant accountant at https://moneybanker.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk