Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketpunkts skæringspunkt med graf HJÆLP

 Besvar Besvar
Forfatter
mystixangel Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 28.Mar.2018
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: punkts skæringspunkt med graf HJÆLP
    Sendt: 28.Mar.2018 kl. 11:52
Er der nogen der kan hjælpe :) Jeg har en kurve i excel med en ret linje. så har jeg nogle andre værdier som jeg skal aflæse hvor vil de vil ramme den rette linje, kun ud fra deres y værdi og så med en lige linje ind og ramme den rette linje og aflæse den x værdi hvor de gør det. I gamle dage kunne man jo sidde med et milimeterpapir og en lineal, men det kan jeg ikke rigtigt på computeren og håbede på en lidt hurtigere løsning da jeg har godt over 100 punkter jeg skal have aflæst :)

Jeg har prøvet at indsætte en skæringslinje i excel, men så sætter den bare linjen mellem to punkter og den rammer ikke min standardkurve lige nok til at jeg kan aflæse x værdien. Jeg har også prøvet kun at sætte ét punkt ind af gangen (udover min standardkurve), men så vil den slet ikke lave en skæringslinje, da den kun vil lave det mll to punkter. Så jeg har brug for at lave en linje i excel der vandret går ind og skærer min standardkurve så jeg kan aflæse hvilken x værdi den gør det ved. Er der nogen der ved hvordan ?

På forhånd tak for hjælpen. jeg synes jeg har prøvet alt 0.o
Til top



Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28.Mar.2018 kl. 21:57
Hej 

Jeg har lavet en løsning med en tabel, hvor du hurtigt vil få de ønskede værdier.

Jeg har lavet skemaet med 2 decimaler, idet jeg jo ikke ved hvad du skal bruge.

"Blå celler" er med formler. "Gule celler" er til indtastninger.



Husk at give tilbagemelding. Marker med tak hvis det giver mening, eller marker som accepteret løsning hvis du kan bruge det

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk