Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


LOPSLAG i filer i mappe

 Besvar Besvar
Forfatter
DEJ Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 29.Nov.2023
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DEJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LOPSLAG i filer i mappe
    Sendt: 29.Nov.2023 kl. 11:29
Hej

Jeg vil gerne slå en værdien op som findes i kolonne A i en excel fil. Værdien skal slåes op i samtlige ens filer i en mappe.

Så vil jeg gerne have værdien sat ind i næste kolonne efter opslagsværdien og hver gang ny fil åbnes så skal den så sætte den værdi ind i næste kolonne. 

Altså: Hovedarket har en masse numre i kolonne A i hver fil den slår op skal den starte LOPSLAG i kolonne B og give mig værdien fra kolonne AM.

Så vil jeg gerne have noteret filnavnet fra filen der er slået op i som en overskrift over hver ny kolonne.

Kan i hjælpe med det ? 


Til top



Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Nov.2023 kl. 13:31
Hej
jeg vil gerne hjælpe, men jeg forstår ikke hvad du vil have lavet.
Kan du ikke lave et excel ark der viser hvad du vil?
og uploade hertil.
VHConfused
Til top
DEJ Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 29.Nov.2023
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DEJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Nov.2023 kl. 13:44
Hej..

Det lyder da vildt dejligt med hjælp. Har forsøgt at vise på foto.

Hver kolonne B-C-D-E osv er opslag fra hver fil som ligger i mappen (jeg angiver bare sti i vba koden når det er)

Alle filerne i mappen er ens i opsætning og det varenummer jeg har i masterarket i kolonne A står i kolonne B i alle filerne og så vil jeg have værdien fra kolonne AM sat ind i mit hovedark i ny kolonne per fil.

uploads/3052/LopslagFiler.jpg
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Nov.2023 kl. 15:54
Hej
Jeg forstår det stadig ikke, men jeg kan spørge lidt ind til det.
Når du skriver hoved ark må jo være det første ark i Excel filen.
I kolonne A har du vare nr. så vil du have et Lopslag i kolonne B med værdier fra AM er det også fra hoved arket?  eller er det fra næste ark. eller andet.
Hvad mener du med, at du angiver stien i VBA hvad skal du bruge en sti til?
HV Geek
Til top
DEJ Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 29.Nov.2023
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DEJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Nov.2023 kl. 15:59
Nej opslaget skal ske i alle filerne i den udpegede mappe..

og med sti mener jeg at jeg skal angive stien til den mappe hvor alle opslagsfilerne ligger i. 
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Nov.2023 kl. 17:09
Hej
okay jeg troede at det var.
Ark1 var hoved Ark og i det havde du vare nr i kolonne A
og i kolonne B havde du værdien fra kolonne AM i Ark2
og i kolonne C værdien fra kolonne AM i Ark3
hvis det er sådan, er der andre herfra der må hjælpe
VH Wacko
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk