Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


TOOGLE 'funktion'

 Besvar Besvar
Forfatter
knudkp Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 11.Aug.2018
Land: DK
Status: Offline
Point: 20
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knudkp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TOOGLE 'funktion'
    Sendt: 03.Dec.2023 kl. 12:24
Hej!
Jeg kører sidst nye opdaterede MS365 Excel version.

I arket fra A2 til O2, samt A11 til O11 (og alt ind imellem) har jeg en del tekst.

Jeg ønsker en toogle funktion, så jeg med  et ActiveX -objekt kan tilføje en helst en kommandoknap, som toogler denne omtalte tekst.

Min fil er allerede gemt som en: xlsm fil.

Jeg kunne skam godt 'indsætte' knappen eller nogle af de andre elementer, men ikke engang min chatGTP kunne lave den rigtige VBA kode til mig (fordi jeg nok ikke spurgte den pænt eller rigtigt ad).

Mig har brug for jælp

mvh Knud .-)



Til top



Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04.Dec.2023 kl. 09:03
Hej knudkp

Hjælp mig lige med at forstå, hvad en "toogle funktion" er for dig: Toggle (altså on/off) eller Google måske (søgning efter din tekst)?
Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5417
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EXCELGAARD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07.Dec.2023 kl. 12:06
"Toggle"?

En toggle-knap er mere eller mindre en on/off-knap eller en 'skift mellem to forskellige tilstande'.

Kan ikke gennemskue, hvad du ønsker?
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
knudkp Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 11.Aug.2018
Land: DK
Status: Offline
Point: 20
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knudkp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10.Dec.2023 kl. 15:15
Ja, en "toogle" funktion er sådan en funktion der skjuler/viser noget
Til top
knudkp Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 11.Aug.2018
Land: DK
Status: Offline
Point: 20
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knudkp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10.Dec.2023 kl. 15:15
Ja, en "toogle" funktion er sådan en funktion der skjuler/viser noget .
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk