Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Søge muligheder i Google sheets

 Besvar Besvar
Forfatter
Palle A Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 04.Mar.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søge muligheder i Google sheets
    Sendt: 20.Jan.2024 kl. 16:11
Jeg har et regneark med 3 kolonner,de 2 første står der fra adresse og til adresse, den 3. Står der antal km imellem de 2 adresser.
Hvordan søger jeg så jeg finder antal km mellem 2 adresser.
Håber det er forklaret tydeligt nok.
Skal lige sige at de samme adresse står i forskellige kombinationer og ikke 100 procent ens med mellemrum.
Til top



Til top
Palle A Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 04.Mar.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2024 kl. 17:44
Jeg spørger lige på denne måde:

Kolonne A indeholder 1. adresse
Kolonne B indeholder 2. adresse
Kolonne C indeholder afstanden imellem de 2 adresser
Kolonne D resultat = Hvis A er Odense og B Herning så indsæt C (148 km) i D og ellers indsæt 0.
Til top
Palle A Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 04.Mar.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2024 kl. 17:47
Jeg spørger lige på denne måde:

Kolonne A indeholder 1. adresse
Kolonne B indeholder 2. adresse
Kolonne C indeholder afstanden imellem de 2 adresser
Kolonne D resultat = Hvis A er Odense og B Herning så indsæt C (148 km) i D og ellers indsæt 0.
Håber nogen kan hjælpe med en søgefunktion der kan finde afstand mellem de 2 adresser
Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 307
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen Christensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Jan.2024 kl. 08:37
Hej Palle
Jeg forstå ikke hvilket problem du skal have løst. Desuden skriver du at du arbejder i Google sheets, som ikke fungerer helt på samme måde som Excel, så jeg ved ikke om det er det rigtige forum du stiller spørgsmålet i.
Du skriver også at adresserne ikke står helt ens. Det gøre det rigtig vanskeligt at lave et opslag.
Hvis du har nogle faste adresser som du har afstanden imellem, skal du sørge for at adresserne står på samme måde hver gang. Du kunne evt. tildele hver lokation et ID, som man skal bruge, i stedet for at skrive hele adressen.
I kolonne D vil du gerne have et resultat. Er den eneste tilladte strækning Odense - Herning?? Eller skal det være muligt at taste to adresser hvorefter systemet finder afstanden mellem dem?
Hvis du skal have hjælp til Excel, så upload et regneark, hvor du har lidt data, og hvor du har forklaret, hvad du gerne vil have stående i hver enkelt felt.
Hvis du skal have hjælp til Google Sheet, er det ikke her du skal søge hjælp.
God weekend
Jørgen
Til top
Palle A Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 04.Mar.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Jan.2024 kl. 14:32
Hej Jørgen.
Tak for din indsats.
Jeg ser det er et forkert sted jeg har stillet spørgsmålet.
Beklager din ulejlighed.
Vh Palle
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk