Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Vlookup i userform

 Besvar Besvar
Forfatter
the-fox Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 27.Jan.2024
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér the-fox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vlookup i userform
    Sendt: 27.Jan.2024 kl. 16:25
Hvordan ser den koden ud til vlookup i en userform.
På baggrund af nummer i tekstbox txt_nsn, hentes data i fanebladet Raw i tabelnavn beholdning. Data skal stå i txt_korttekst, txt_kasmetode, txt_mart? 

Til top



Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5489
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarnehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Jan.2024 kl. 23:19
jeg tror du er nød til at upload dit ark.....
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
the-fox Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 27.Jan.2024
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér the-fox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Jan.2024 kl. 13:20
uploads/3062/Udlevering_-_Indlevering_-_Userform2.xlsm

Hej 
Hermed upload af regneark. Håber det giver mere mening nu, ellers må du give besked.
Jeg har ikke tilføjet en knap til at åbne userformen endnu, men det kommer. Hvis det letter dit arbejde gør du det bare.
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Jan.2024 kl. 21:32
Hej
Kan ikke lige se din ide med Vlookup , hvis du alligevel skal skrive alle data i felter, er det jo lige så nemt at skrive i arkene, men hvis du kommer med en bedre beskrivelse tror jeg godt vi kan hjælpe dig:Smile
Til top
the-fox Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 27.Jan.2024
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér the-fox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30.Jan.2024 kl. 15:42
Hej
Det er meningen at der skal laves en Vlookup i userformen ud fra txt_nsn. Det er data fra ark RAW som bruges der.
Felterne txt_korttekst, txt_kasmetode, txt_mart skal udfyldes på baggrund af txt_nsn. Når data så står i userform er det meningen at alt efter hvilke knap i userform man trykker på, kommer det i ark "Udlevering" eller ark "Indlevering".
Håber det giver mening, ellers spørg og jeg vil uddybe det yderligere.
Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5489
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarnehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30.Jan.2024 kl. 16:25
er det en del af et større ark, for jeg syntes at det er lidt uklart hvad der sker om det trækkes fra på RAW ved udlevering og modsat ved aflevering tilbage føres det til RAW

Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
the-fox Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 27.Jan.2024
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér the-fox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30.Jan.2024 kl. 17:12
Det er en del af et større ark på flere 100 numre.
Det er meningen at ved udlevering kan jeg udskrive materiel i excel som de får udleveret. Ved indlevering skal jeg se hvordan det skal afskrives. Altså hvilke form for dokumentation der skal være. De data kommer også ark "RAW" 
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30.Jan.2024 kl. 18:54
Hej
Jeg kan se du bruger en anden version af Excel end jeg bruger, så jeg kan desværre ikke hjælpeConfused
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk