Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Hjælp til at finde den optimale vægt

 Besvar Besvar
Forfatter
Sabi1905 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 12.Apr.2024
Land: Danmakr
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sabi1905 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til at finde den optimale vægt
    Sendt: 12.Apr.2024 kl. 08:27
Hejsa

Sagen er den at jeg er blevet sat til at finde den mest optimale vægt på i det her tilfælde kød der skal pakkes i bakker. 

eksempel:
Jeg har en bakke på 700g og der skal 6 stykker kød i. Så vil jeg gerne finde den mest optimale vægt de enkelte stykker skal være. Uden der bliver for meget eller for lidt.  

Men jeg kunne godt tænke mig at kunne lave et "system" man kunne sætte bakke størrelsen (enhedsvægt) og antal i også fandt den selv hvilken størrelse det enkelte stykker skulle have. Lige nu sidder man og "tænker" det frem og jeg kunne godt tænke mig at gøre det lidt smartere men jeg er ikke super skarp i Excel . 

Kan man lave sådan en ting. Jeg har ikke et dokument eller noget endnu, det var bare en tanke om det kunne lavesSmile


Til top



Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5493
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bjarnehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Apr.2024 kl. 10:09
noget i stil med dette

Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
Sabi1905 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 12.Apr.2024
Land: Danmakr
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sabi1905 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Apr.2024 kl. 11:57
Ja det kunne sagtens være noget i den dur, 1000 takSmile
Til top
Mike7913 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 28.Jan.2023
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike7913 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Apr.2024 kl. 16:03
Det bliver nogle store bøffer. Grå felter er egen indtastning.
Til top
Mike7913 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 28.Jan.2023
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike7913 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Apr.2024 kl. 16:16
Kan man bruge differentialregning optimering på Sabi1905`s spørgsmål eller vrøvler jeg?


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk