Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketHjælp til oprettelse af dokument med funktioner

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrikexcel Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 11.Aug.2015
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til oprettelse af dokument med funktioner
    Sendt: 11.Aug.2017 kl. 12:52

Jeg skal have lavet en vente liste, og vil høre om i har nogle gode råd til at løse nogle udfordringer jeg har fået undervejs i processen.

 

Der er følgende kategorier hvor jeg gerne vil kunne sortere: ID(12,3,4,5osv.), navn, alder, dato, postnummer, by, osv.

Så er der følgende kategorier hvor der kan komme lange tekster i nogle af felterne: Kommentar, telefonnummer, forår2017, efterår 2017, forår2018 osv…

-          Kollonder fortsætter uendeligt ud med forår/efterår og årstal

-          Rækker fortsætter uendeligt ned ad alt efter hvor mange der kommer på ventelisten.

 

1.       Jeg vil gerne lave så man kan sortere. Jeg har markeret rækkerne og trykket (CTRL-L) Og så opretter den det også men med nogle standart valg fra ”rulle ned menuen” Kan man selv vælge hvad der skal stå der. F.eks. ”Sorter fra A-B” ”Sorter efter alder” osv. ? og fjerne de andre ting der står i rullemenuen.

 

2.       Under punktet ”kommentar” kan der komme lange beskrivelser. Hvis formateringen står som ”juster” gør den feltet større hvilket jeg ikke ønsker. Hvis den står som normal, fortsætter teksten videre, som jeg heller ikke ønsker. Hvis jeg vælger ” udfyld” passer det så længe at tekster er større end feltet, men hvis den er mindre begynder den at udfylde med gentagelser.  Kan man lave sådan at der står starten på teksten i feltet, og at man så ved at trykke på den for en boks op hvor hele teksten står ?

 

 

 

Er det noget i har nogle fikse ideer til ? 

 

Til top



Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07.Sep.2017 kl. 22:00
Hej
En lille forklaring.
Når du markerer området op anvender kommandoerne CTRL + L, opstilles en tabel der bruges til filtrering, og denne tabel har rullelister for hver kolonne. Hvis du vil filtrere, skal du anvende en eller flere af rullelistens muligheder. Når du klikker i rullelisterne, fjerner/eller tilføjer du de du vil filtrere. Som udgangspunkt vises alle emner i tabellen. Hvis du kun ønsker en bestemt type celler filtreret fra, klikker på på øverste linje i rullelisten(marker alle) så vises der ingen linjer. du kan så sætte V på de/den værdi du ønsker vist.

Hvis du vil sorter, marker du igen området og vælger under faneblade "DATA" underpunktet "Sorter".
Under bjælken kolonne, kan du i ruden "Sorter Efter" vælge hvilken kolonne der skal sorteres efter.
Under bjælken "Sorter efter" vælges "Værdier"
Og under bjælken "Rækkefølge" vælges i hvilken rækkefølge resultatet skal vises. "Størst til mindst", "Mindst til størst", A til Å eller Å til A.


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk