Jeg er så glad for at have fundet jer! Jeg er i gang med at lære mere avanceret brug af Excel, og for det meste går det OK, men følgende har jeg nærmest brug hele dagen på. Jeg har stiftet bekendtskab med mange funktioner, men har ofte svært ved at hitte ud af, hvilken, der er den rigtige at bruge til en opgave.
Jeg
uploader mit ark.
Fane "Rapporter" og fane "Muskel-pct"
Celle: B48 i "Rapporter"
I B48 vil jeg gerne have vist enten "Lidt", "Normalt"eller
"Meget", sådan som det er vist i "Muskel-pct" rk 2. Altså
fx: Jeg har en muskelmasse på 59,3 pct. (findes i Rapporter B46) og jeg er
54 år (findes i celle B8), derfor vil jeg gerne have returneret "Meget".
Min fornemmelse er, at det rigtige er at bruge INDEKS og
SAMMENLIGNING - pdas. jeg vil jo bare have en label - ikke nogen af værdierne .
I B47 har jeg med SAMMENLIGN fundet frem til, at min alder (54 år)
findes i rk. 7 ovre i tabellen. Men hvordan pokker får jeg Excel
til at kigge i tre kolonner. Jeg synes kun, jeg kan finde vejledninger om at slå op i 1 kolonne.
/uploads/2200/Vægttab.xlsx" rel="nofollow">uploads/2200/Vægttab.xlsx