Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketHvilken formel/funktion vil være den rette

 Besvar Besvar
Forfatter
Stegemüller Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 09.Apr.2018
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken formel/funktion vil være den rette
    Sendt: 15.Apr.2018 kl. 20:42
Jeg er så glad for at have fundet jer! Jeg er i gang med at lære mere avanceret brug af Excel, og for det meste går det OK, men følgende har jeg nærmest brug hele dagen på. Jeg har stiftet bekendtskab med mange funktioner, men har ofte svært ved at hitte ud af, hvilken, der er den rigtige at bruge til en opgave.

Jeg uploader mit ark.

Fane "Rapporter" og fane "Muskel-pct"

Celle: B48 i "Rapporter"

I B48 vil jeg gerne have vist enten "Lidt", "Normalt"eller "Meget", sådan som det er vist i "Muskel-pct" rk 2. Altså fx: Jeg har en muskelmasse på 59,3 pct. (findes i Rapporter B46) og jeg er 54 år (findes i celle B8), derfor vil jeg gerne have returneret "Meget".

Min fornemmelse er, at det rigtige er at bruge INDEKS og SAMMENLIGNING - pdas. jeg vil jo bare have en label - ikke nogen af værdierne .

I B47 har jeg med SAMMENLIGN fundet frem til, at min alder (54 år) findes i rk. 7 ovre i tabellen. Men hvordan pokker får jeg Excel til at kigge i tre kolonner. Jeg synes kun, jeg kan finde vejledninger om at slå op i 1 kolonne.

/uploads/2200/Vægttab.xlsx" rel="nofollow">uploads/2200/Vægttab.xlsx
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Til top



Til top
Stegemüller Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 09.Apr.2018
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Apr.2018 kl. 20:56
Hrm - måske har jeg selv løst det ved denne:

=HVISER(B46;'Muskel-pct'!E2;B46;'Muskel-pct'!D2;B46;'Muskel-pct'!C2;1=1;0)

Men er det den rigtige metode?
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk