Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketHvordan får jeg via VBA min data horisontal

 Besvar Besvar
Forfatter
Ashbash Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 04.Jan.2019
Land: danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan får jeg via VBA min data horisontal
    Sendt: 04.Jan.2019 kl. 11:25
Jeg har flyttet mine data fra et ark til et andet via VBA. Jeg vil bruge tableau til at visualisere dataene. Men det kan kun læse dataene, hvis det er vandret. Jeg har brug for årene til på en måde at loope sig selv og derefter indsætte dataene ved siden af ​​det som vist på nedenstående billede(eksempel). Jeg har tilføjet koden, som jeg bruger til at flytte data, i den sidste del, hvis det er nødvendigt. Jeg skal gøre det muligt via VBA.
Billedet er et eksempel på, hvad jeg vil have, at den ser ud. "Det resultat, jeg søger"





Sub MyProcedure() a = Worksheets("ark1").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row MsgBox (a) End Sub Private Sub CommandButton1_Click() Dim nøgletal As String, år As Integer Worksheets("Ark2").Select nøgletal = Range("B2") år = Range("C2") Worksheets("Ark1").Select Worksheets("Ark1").Range("A4").Select ThisWorkbook.Worksheets("Ark1").Range("C1:C100").Value = ThisWorkbook.Worksheets("Ark2").Range("C12:C100").Value ThisWorkbook.Worksheets("Ark1").Range("D1:D100").Value = ThisWorkbook.Worksheets("Ark2").Range("D12:D100").Value ThisWorkbook.Worksheets("Ark1").Range("E1:E100").Value = ThisWorkbook.Worksheets("Ark2").Range("M12:M100").Value ThisWorkbook.Worksheets("Ark1").Range("F1:F100").Value = ThisWorkbook.Worksheets("Ark2").Range("N12:N100").Value ThisWorkbook.Worksheets("Ark1").Range("G1:G100").Value = ThisWorkbook.Worksheets("Ark2").Range("O12:O100").Value ThisWorkbook.Worksheets("Ark1").Range("A1:A16").Value = ThisWorkbook.Worksheets("Ark2").Range("A12:A16").Value If Worksheets("Ark1").Range("A4").Offset(1, 0) <> "" Then Worksheets("Ark1").Range("A4").End(xlDown).Select End If ActiveCell.Offset(1, 0).Select ActiveCell.Value = nøgletal ActiveCell.Offset(0, 1).Select ActiveCell.Value = år Worksheets("Ark2").Select Worksheets("Ark2").Range("B2", "B16").Select End Sub
Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk