Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketLagerstyring/Formel

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenan Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 10.Jan.2017
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Lagerstyring/Formel
    Sendt: 10.Jan.2017 kl. 15:21
Hej Folkens
 
Jeg har nu siddet med det her hele dagen, og ovegiver mig, og spørger om hjælp. Jeg er ingenlunde ekspert - som i ingenlunde, men har alligevel begivet mig ud i et lille eventyr.
 
Jeg skal sælge en nogen t-shirts og lidt - der er ikke så mange produkter, men det løber op, fordi det er forskellige størrelser. Jeg googlede løs og fandt denne tråd, som synes perfekt til formålet:
 
https://forum.excel-regneark.dk/find-varenummer-og-opdater-lagerbeholdning_topic428. - https://forum.excel-regneark.dk/find-varenummer-og-opdater-lagerbeholdning_topic428.html
 
Jeg har skrevet mine egne produkter ind, men der opstår et par enkelte fejl, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvorfor og hvordan sker. Her er filen vedlagt:
 
 
Der er umiddelbart 2 problemer:
 
1. I række 2 i det ark der hedder bevægelser, kommer størrelsen ikke med. Det er ikke noget problem, hvis det kun er der, fordi jeg så bare starter i række 3, men ku' jo være, at der er noget med formlen.
 
2. Efter række 25 (Produkt nr 20) i det ark som hedder produktliste, trækker den ikke længere informationerne med over i bevægelser. Jeg har kigget på den formel i en time, og kan ikke forstå hvorfor.
 
Jeg håber i kan hjælpe, og på forhånd tak!
 
Ps. det er en gammel tråd, jeg bruger, så hvis i har nyere og federe ideer til noget der kan det samme, uden at koste penge, så er jeg lydhør.  
Til top



Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10.Jan.2017 kl. 20:03
=HVIS(A9="";"";LOPSLAG($A9;Produktliste!$A$2:$D$25;2;FALSK))
der hvor der stor d25 det skal sættes op 50 eller mere for det bestemmer hvorlangt ned den skal hente varene
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10.Jan.2017 kl. 20:05
i række  manglede den formelen i cellen
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
Kenan Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 10.Jan.2017
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Jan.2017 kl. 10:39
Hej Bjarne 

Tusind tak. Det giver ingen mening, at jeg ikke kunne se det - jeg ledte decideret efter et '25'. Jeg må have kigget det forkerte sted Clap

Jeg er ikke på min arbejdscomputer, men giver en melding når jeg har fikset det Big smile


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk