Hej, En forespørgsel fra en på et middel-niveau, omkring hvorvidt det giver mening at dykke ned i lærings-gryden og forsøge at løse udfordringen (og måske med ønske om nogle råd fra jer). Hvis man forestiller sig at have et excelark med en række projekter, status-kolonner af forskellig grad, tekstfelter der skal udfyldes, lister der skal udvælges fra osv. kan man så via makro/VBA gøre det nemt for ikke excel-brugere at opdatere i disse? Jeg kan sagtens styre et meget bredt og omfangsrigt skema, men mange kollegaer står af på et ark med kolonner der overstiger to bogstavsbetegnelser. Tænker om man ved åbning af arket kunne promptes til at indtaste sit navn og/eller afdeling (som fremgår af en kolonne i arket, og så filtreres relevante rækker fra, og giver et hurtigt overblik over mine projekter eller afdelingens projekter alt efter hvad der er udfyldt (altså basalt set brug af filtrering) Kan man ydermere prompte at skulle besvare konkrete kolonner (både med tekst, valg i lister mv.), og lade andre være frie i arket? Så jeg åbner arket, bliver spurgt til hvem jer er / hvilken afdeling jeg er fra, og får vist relevante projekter for mig (hvis der er nogle) og af dem bliver jeg spurgt til at besvare 8 ud af eksempelvis 29 kolonner. Man kan vel alt i Excel? :)
|