Print side | Luk vindue

Hjælp med Tabel til flere ark

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Formler
Forum beskrivelse: Hjælp til formler i regneark og/eller brugen af disse.
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=2923
Udskrevet den: 30.Apr.2024 kl. 20:37


Emne: Hjælp med Tabel til flere ark
Besked fra: MesterAAAA
Emne: Hjælp med Tabel til flere ark
Posteringsdato: 31.Jan.2017 kl. 09:43
Hej jeg har et problem med at få flyttet data fra en tabel til forskellige ark.
Jeg har en tabel med akkord for forskellige medarbejdere over en periode på 14 dage.
Jeg har brug for at få genereret et ark for hver medarbejder.
Jeg har prøvet med pivottabel men så virker sorteringen ikke hvis medarbejderen ikke har akkord i en periode (så vælger excel bare en anden, istedet for at lave en tom tabel).

uploads/1869/Løn_uge_v06_TEST_2017-01-31_09-40-17.xlsm" rel="nofollow - uploads/1869/Løn_uge_v06_TEST_2017-01-31_09-40-17.xlsm  




Svar:
Besked fra: Inaktiv profil
Posteringsdato: 31.Jan.2017 kl. 19:20
 uploads/1409/Løn_2.xlsm" rel="nofollow - uploads/1409/Løn_2.xlsm


Besked fra: MesterAAAA
Posteringsdato: 07.Feb.2017 kl. 09:15
Det er meget tæt på at løse mit problem. Jeg skal bare lige tilrette det lidt.
Fedt tak for hjælpen.


Besked fra: MesterAAAA
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 10:08
Hej igen
Jeg er kørt lidt fast igen og håber at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig Smile
For at gøre arket mere overskueligt, så vil jeg gerne have alle dage med inden for perioden (to uger) også de dage hvor den pågældende medarbejder ikke har været der (så står der bare dag og dato på den række).
Og er det muligt at lave det sådan at alle de tomme rækker ikke kommer med?

uploads/1869/Løn_2_hmk02.xlsm" rel="nofollow - uploads/1869/Løn_2_hmk02.xlsm


Besked fra: Inaktiv profil
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 10:39
Jeg er ikke med på hvad du mener.

Kan du ikke beskrive det noget mere præcist/give eksempler?


Besked fra: MesterAAAA
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 10:58
uploads/1869/Løn_gammel.xlsm" rel="nofollow - uploads/1869/Løn_gammel.xlsm 


Besked fra: Inaktiv profil
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 11:12
Er det sådan?

uploads/1409/Løn_gammel_2.xlsm" rel="nofollow - uploads/1409/Løn_gammel_2.xlsm 


Besked fra: MesterAAAA
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 11:45
Nej

Undskyld at jeg ikke har udtrykt mig godt nok

Den fil som jeg arbejder på er  uploads/1869/Løn_2_hmk02.xlsm" rel="nofollow - uploads/1869/Løn_2_hmk02.xlsm
Denne her  uploads/1869/Løn_gammel.xlsm" rel="nofollow - uploads/1869/Løn_gammel.xlsm  var bare ment som et eksempel på hvordan jeg gerne vil have det til at se ud, på hvert medarbejder ark. På den første fil er det arket "Dan" som skal ligne noget hen af Løn_gammel.


Besked fra: Inaktiv profil
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 12:49
Du skriver:

(1)
For at gøre arket mere overskueligt, så vil jeg gerne have alle dage med inden for perioden (to uger) også de dage hvor den pågældende medarbejder ikke har været der (så står der bare dag og dato på den række).

(2)
Og er det muligt at lave det sådan at alle de tomme rækker ikke kommer med?

Jeg forstår stadigvæk ikke.
Hvad skal med og hvad skal ikke med?


Besked fra: MesterAAAA
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 14:22
(1) Som det er nu på "Dan"-arket så kommer al den data med som jeg skal bruge, men Jeg vil gerne ha' at der også kommer en række med dag og dato selv om at der ikke er en "post" med den dato. F.eks. lørdag den 22.
(Det ville være dejligt hvis der kan indsættes en tom række efter hver dag så er det nemmere at se dagene hver for sig. Det kunne også være en streg, en farve eller andet. Men er ikke et must.)

(2) Jeg har lavet 50 rækker som fordi det er nok max antal poster som hver medarbejder har på 14 dag.
Det ville være fedt hvis der kun var det antal rækker som der bruges (+evt. en tom række mellem hver dag)
Altså hvis der f.eks. kun er en post hver hverdag, så er der 10 poster + 40 tomme rækker

Jeg håber at det er lidt mere forståeligt.


Besked fra: Inaktiv profil
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 14:33
Kan di ikke lave en ny fil hvor Master arket indeholder alle datoer og med eksempler at der ikke er en post plus eventuelt tomme rækker og så vise præcist (manuelt) i Dan-arket, hvordan det skal se ud. Ellers tror jeg vi kan blive ved at skrive frem og tilbage.

Jeg ved godt at det er helt indlysende for dig selv, men det err det ikke for mig.


Besked fra: MesterAAAA
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 15:04
Jo det kan jeg godt, men det har jeg faktisk gjort i  uploads/1869/Løn_2_hmk02.xlsm" rel="nofollow - uploads/1869/Løn_2_hmk02.xlsm  der "mangler" lørdag den 22., på master arket, fordi Dan ikke har været på arbejde.

Medarbejder arkene skal bestå af de 14 dage det drejer sig om.
Man, tirs, ons, tors, fre, lør, søn, man, tirs, ons, tors, fre, lør, søn Se evt.  uploads/1869/Løn_gammel.xlsm" rel="nofollow - uploads/1869/Løn_gammel.xlsm  

Det er lidt svært for mig at forklare det anderledes.

Jeg prøver at lave en manuel udgave som du foreslår
Tak for tålmodigheden 


Besked fra: Inaktiv profil
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 15:13
Men kan du så ikke indrette det så Master-arket indeholder alle datoer. Det forekommer da noget bøvlet hvis manglende datoer skal håndteres i Dan-arket.


Besked fra: MesterAAAA
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 15:15
uploads/1869/Løn_2_hmk02-manuel.xlsm" rel="nofollow - uploads/1869/Løn_2_hmk02-manuel.xlsm 


Besked fra: MesterAAAA
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 15:42
Hvis jeg gør det så skal jeg have en række for hver medarbejder gange 14 dage i master arket. Det vil ikke være hensigtsmæssigt.

Årsagen til at jeg gerne vil have minimum en række for hver dag er for hurtigt at kunne se om der mangler en dag.


Besked fra: Inaktiv profil
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 15:58
Måske skulle du overveje et helt andet design så du kunne bruge en pivottabel-løsning.

under alle omstændigheder - jeg ønsker at trække mig tilbage fra denne tråd.


Besked fra: MesterAAAA
Posteringsdato: 13.Feb.2017 kl. 16:35
Ok Tak for forsøget



Print side | Luk vindue