Print side | Luk vindue

To konstante, en variabel, jeg sætter ind og en va

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=2946
Udskrevet den: 28.Apr.2024 kl. 15:29


Emne: To konstante, en variabel, jeg sætter ind og en va
Besked fra: Oberstulla
Emne: To konstante, en variabel, jeg sætter ind og en va
Posteringsdato: 15.Feb.2017 kl. 11:11
To konstante, en variabel, jeg sætter ind og en variabel, som der skal søges på i et skema, og derefter sættes ind automatisk.
 
Jeg har et skema, hvor jeg har fået tilsendt regneark fra andet program. (Hvor jeg ikke kan redigere i)
Jeg har "Proces", med 10 faste. Jeg har "Person", som er den variabel, jeg sætter ind.
Og i skemaet har jeg "Ordrenummer", som varierer, men ikke i numerisk rækkefølge, (og det er uden betydning for mine resultater.)
 
Det jeg skal have ud af skemaet, er tidsforbruget for den enkelte "person", den enkeltes "proces" i den pågældende "ordre". 
Jeg har sat to skemaer ind, den til højre, viser, hvordan, jeg vil have resultatet :)
 
Jeg vil gerne have formel til at udregne OG SKRIVE i skemaet, HVILKE ordrer, der laves af "Person"
 
Der er flere ordrer, der både udføres af samme person og i samme proces
Jeg har knækket koden til formlen til at lægge flere tal sammen i samme proces.
Jeg vil gerne have "Ordre redig" til at sortere og fjerne dubletter, FØR de placeres i skemaet
Og nej, jeg vil ikke sortere eller noget, når tallene er hentet over :) uploads/1909/Problem_Skema_til_FORUM.xlsx - uploads/1909/Problem_Skema_til_FORUM.xlsx



Svar:
Besked fra: Oberstulla
Posteringsdato: 15.Feb.2017 kl. 11:15
Jeg har glemt at markere den nederste A med 45 minutter med farve :)
Bare hvis I regner efter, så passer formlerne altså



Print side | Luk vindue