Print side | Luk vindue

udskrivning til fast bakke

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Makro og VBA
Forum beskrivelse: Hjælp til Makroer og VBA-programmering
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=3042
Udskrevet den: 02.Maj.2024 kl. 14:09


Emne: udskrivning til fast bakke
Besked fra: Leonhardt
Emne: udskrivning til fast bakke
Posteringsdato: 09.Maj.2017 kl. 15:28
Hej
 
Jeg har et ark der lave en udskrivning ved af den kode: Sheets(Array("Seddel")).PrintOut , , 1
så tager den bare stadard printerne.
men har fået ny printer med flere bakke og den skriver ud fra bakke 2 og vil gerne den skriv ud fra Bakke 1, er der en der ved om man kan det, synes ikke jeg kan find noget på goolge om det.
 
På Forhånd Tak

René


-------------
Jeg bruger 365 og 2016



Svar:
Besked fra: EXCELGAARD
Posteringsdato: 10.Maj.2017 kl. 12:52
Ja, men du skal benytte 'Printer' objektet fra Microsoft Access, der har mulighed for at angive 'Tray' (bakke).

Så, enten skal du have en Office-paake, der inkludere Microsoft Access, eller også skal du installere 'Microsoft Access RunTime' fra Microsoft (gratis).
www.excelgaard.dk/Bib/Microsoft%20Access/Runtime/ www.excelgaard.dk/Bib/Microsoft%20Access/Runtime/

(Du kan henvise til objektet med både 'Early' eller 'Late' binding)

Hvis du ikke har mulighed for at benytte en af ovenstående metoder, kan du, alternativt, installere en kopi af printer driveren (så du har to udgaver af den installeret), og så sætte den ønskede bakke som default på den ene printer, og efterfølgende udskrive til den printer, når du ønsker den specielle bakke.

Lidt lige som, man traditionelt har styret 'Dupleks' udskrivning, som vist her:
www.excelgaard.dk/Bib/PrinterDuplex/ www.excelgaard.dk/Bib/PrinterDuplex/

Og, den sidste manuelle mulighed er, at bruge en 'MsgBox' til at bede brugeren om at skifte bakke inden udskrivning Smile




-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.



Print side | Luk vindue