Print side | Luk vindue

Oprettelse af liste

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Makro og VBA
Forum beskrivelse: Hjælp til Makroer og VBA-programmering
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=3077
Udskrevet den: 01.Maj.2024 kl. 15:20


Emne: Oprettelse af liste
Besked fra: Dam
Emne: Oprettelse af liste
Posteringsdato: 22.Jun.2017 kl. 07:53
uploads/1996/List_of_Documents_per_Expense_Type.xlsx" rel="nofollow - uploads/1996/List_of_Documents_per_Expense_Type.xlsx Hej

Jeg har et ark, hvor jeg på forsiden skal kunne vælge en omkostningstype og så skal den nedenunder opliste de dokumenter, der er relevante for denne type.
Hvilke dokumenter, der er relevante per omkostningstype ligger på næste fane og der er her angivet x for relevante dokumenter.
Det vil sige, at den skal vise navnene på dokumenterne, der har et x for en omkostningstype valgt i dropdown listen på forsiden.

Jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere med arkets nuværende set up og håber at nogle kan hjælpe eller komme med input til, hvordan arket skal tilrettes for at det kan lade sig gøre.
Jeg havde næsten en løsning, men den involverede en søgning og der kunne jeg kun angive en specifik tekst og ikke en celleværdi.

Ermm



Svar:
Besked fra: Dam
Posteringsdato: 26.Jun.2017 kl. 15:38
Er der ingen med et bud? :)
Måske har jeg ikke været helt klar i min beskrivelse?


Besked fra: Kurt Kubik
Posteringsdato: 26.Jun.2017 kl. 16:27
Citat: Dam Dam skrev:

Er der ingen med et bud? :)
Måske har jeg ikke været helt klar i min beskrivelse?

Jeg har ikke lige sat mig ind i koden, men prøv at gemme arket i xlsm-format.

VBA kører ikke i xlsx-format.

Kører det så?



Print side | Luk vindue