Print side | Luk vindue

Kan Excell bruges til automatisk lejeopkrævning

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=3123
Udskrevet den: 08.Maj.2024 kl. 02:24


Emne: Kan Excell bruges til automatisk lejeopkrævning
Besked fra: PrEPs82
Emne: Kan Excell bruges til automatisk lejeopkrævning
Posteringsdato: 12.Aug.2017 kl. 20:35
Hej
Virksomhed X ønsker at udvide sin service med udlejning af nogle produkter. Dog er der en udfordring i at bestillinger kører over webshoppen og bogføringen køre i et andet program.
Virksomheden ønsker en løsning der muliggør automatisk lejeopkrævning (som teleselskaber eks.). Kan excel bruges til det og hvordan?

Venlig hilsen Preben



Svar:
Besked fra: EXCELGAARD
Posteringsdato: 24.Aug.2017 kl. 07:56
Der er for få oplysninger til at kunne give et fyldestgørende svar...
Det kommer helt an på, hvad du forestiller dig?

Jeg har selv lavet flere systemer, der, godt nok, klarer firmaets rykkere, men, om det er en rykker eller en opkrævning, er vel hips, som haps...

Det virker på den måde, at Excel laver et udtræk fra ERP-systemet, via SQL, over alle debitorer, der har en overforfalden saldo...
Brugeren udvælger, hvilke debitorer, der skal have en rykker (hvis debitor er blevet overforfalden per dags dato, skal han nok ikke have en rykker, da pengene sikkert står på vores bank konto i morgen).
Tryk på [Udsend rykkere] og Excel udsender alle rykkere per mail, efter, at have beregnet rykker nummer, renter, gebyrer, m.m.

Dette er semi-automatisk, da brugeren lige skal ind og markere, hvilke debitorer, der skal have rykkere, men det kunne måske være noget i den stil, du tænker på?


-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.



Print side | Luk vindue