Print side | Luk vindue

Hvis der er tal i celler i en kolonne så x

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Formler
Forum beskrivelse: Hjælp til formler i regneark og/eller brugen af disse.
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=3410
Udskrevet den: 02.Maj.2024 kl. 21:41


Emne: Hvis der er tal i celler i en kolonne så x
Besked fra: JesperRSC
Emne: Hvis der er tal i celler i en kolonne så x
Posteringsdato: 19.Mar.2018 kl. 09:54
Hej
Jeg roder lidt med det her problem. Jeg er nået til denne formel men den returnere ##### fejl.

=HVIS(I24:I30>=0;”x”)
Meningen skulle være at hvis værdien i en af cellerne fra I24 til I30 er større end eller lgi med 0, skal den markerede celle returnere et x

Hvis cellerne I24:I30 er blanke skal den markerede celle også forblive blank



Svar:
Besked fra: InfoTAL
Posteringsdato: 19.Mar.2018 kl. 10:26
Citat: JesperRSC JesperRSC skrev:

<span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; : rgb255, 251, 233;">Hej</span><br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;"><span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; : rgb255, 251, 233;">Jeg roder lidt med det her problem. Jeg er nået til denne formel men den returnere ##### fejl.</span><br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;"><br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;"><span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; : rgb255, 251, 233;">=HVIS(I24:I30>=0;”x”)</span><br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;"><span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; : rgb255, 251, 233;">Meningen skulle være at hvis værdien i en af cellerne fra I24 til I30 er større end eller lgi med 0, skal den markerede celle returnere et x</span>
<span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; : rgb255, 251, 233;">
</span>
<span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; : rgb255, 251, 233;">Hvis cellerne </span><span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">I24:I30 er blanke skal den markerede celle også forblive blank</span>


-------------
InfoTAL
v/H.C.
Bruger Excel 2021 DK, 64 bit.
Svar gives/modtages..
Accepteret løsning: MARKER tråden med TAK/Accepteret svar
s.e.&o.


Besked fra: InfoTAL
Posteringsdato: 19.Mar.2018 kl. 10:31
Citat: JesperRSC JesperRSC skrev:

<span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; : rgb255, 251, 233;">Hej</span><br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;"><span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; : rgb255, 251, 233;">Jeg roder lidt med det her problem. Jeg er nået til denne formel men den returnere ##### fejl.</span><br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;"><br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;"><span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; : rgb255, 251, 233;">=HVIS(I24:I30>=0;”x”)</span><br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;"><span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; : rgb255, 251, 233;">Meningen skulle være at hvis værdien i en af cellerne fra I24 til I30 er større end eller lgi med 0, skal den markerede celle returnere et x</span>
<span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; : rgb255, 251, 233;">
</span>
<span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; : rgb255, 251, 233;">Hvis cellerne </span><span style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">I24:I30 er blanke skal den markerede celle også forblive blank</span>


Til Jesper RSC

Se vedh. Excel 2013 om det kunne være en løsning.
uploads/2063/hvisDRF.xlsx" rel="nofollow - hvisDRF.xlsx

-------------
InfoTAL
v/H.C.
Bruger Excel 2021 DK, 64 bit.
Svar gives/modtages..
Accepteret løsning: MARKER tråden med TAK/Accepteret svar
s.e.&o.


Besked fra: JesperRSC
Posteringsdato: 19.Mar.2018 kl. 10:35
Nej det er samme resultat x også hvis cellerene er banke.
Den skal returnere x hvis der bare er et tal i en af cellerne, men hvis alle er blanke skal den markerede celle forblive blank.


Besked fra: EXCELGAARD
Posteringsdato: 19.Mar.2018 kl. 10:42
=HVIS(OG(MAKS(I24:I30)>=0;ANTAL.BLANKE(I24:I30)<>RÆKKER(I24:I30));"x";"")



-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.


Besked fra: JesperRSC
Posteringsdato: 19.Mar.2018 kl. 10:46
Bum, løst.

Takker og bukkerSmile


Besked fra: EXCELGAARD
Posteringsdato: 19.Mar.2018 kl. 10:46
Velbekomme Smile


-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.


Besked fra: JesperRSC
Posteringsdato: 19.Mar.2018 kl. 11:40
Jeg er nu løbet ind i et andet problem, hvis jeg vil tælle celler med "x" og ikke blanke

jeg prøver denne formel =TÆL.HVIS(C56:AK56,"x") men får en fejlmeddelse 


Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 19.Mar.2018 kl. 14:33
du skal bruge ; istedet for , foran "x"



-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK



Print side | Luk vindue