Print side | Luk vindue

Automatisk sortering af tal

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Formler
Forum beskrivelse: Hjælp til formler i regneark og/eller brugen af disse.
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=3424
Udskrevet den: 04.Maj.2024 kl. 03:30


Emne: Automatisk sortering af tal
Besked fra: brian
Emne: Automatisk sortering af tal
Posteringsdato: 01.Apr.2018 kl. 11:44


Er det muligt i Excel, at oprette en regel således, at nogle indtastede værdier automatisk bliver sorteret efter størrelse?
Har et regneark hvori jeg indtager en masse tal løbende. Jeg ønsker at disse tal automatisk bliver sorteret efter numerisk størrelse, så snart de er blevet indtastet!!

Er dettte muligt???



Svar:
Besked fra: excelent
Posteringsdato: 06.Apr.2018 kl. 22:16
Indsæt følgende kode i Arkets kodemodul
(højre klik på arkfanen og vælg "Vis programkode")
indsæt koden der

Ret selv range til aktuel

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Intersect(Target, Range("B2:B20")) Is Nothing Then Exit Sub

Range("B2:B20").Sort key1:=Range("B2"), Order1:=xlAscending

End Sub


-------------
Jeg anvender Excel 2016 DK. Hvad anvender DU ? HUSK TILBAGEMELDING !!!


Besked fra: brian
Posteringsdato: 07.Apr.2018 kl. 11:39
hej Excelent ,  det virker tusind tak . har lige et spørgsmål mere , kan man flette 2 kolonner b+d sådan at den sorterer både i kolonne b + d og sætter dem i nummer orden.Smile 


Besked fra: excelent
Posteringsdato: 07.Apr.2018 kl. 13:34
Det ved jeg ikke, du skal nok være lidt mere konkret

-------------
Jeg anvender Excel 2016 DK. Hvad anvender DU ? HUSK TILBAGEMELDING !!!


Besked fra: brian
Posteringsdato: 07.Apr.2018 kl. 15:02
hvis jeg har Range("B2:B20") og så Range("D2:D20") og lad os sige at jeg taster nr 600 ind i kolonne B2 og 400 ind i kolonne D2  så skulle den gerne bytter om på 400 til kolonne B2 og 600 til kolonne D2.


Besked fra: excelent
Posteringsdato: 08.Apr.2018 kl. 20:43
Jeg anvender E2:E38 til sortering, ret til aktuel hvis det er nødvendigt

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Intersect(Target, Range("B2:B20, D2:D20")) Is Nothing Then Exit Sub
Application.ScreenUpdating = False

Application.EnableEvents = False

Range("B2:B20").Cut Range("E2")
Range("D2:D20").Cut Range("E21")

Range("E2:E38").Sort key1:=Range("E2"), Order1:=xlAscending

Range("E2:E20").Cut Range("B2")
Range("E21:E38").Cut Range("D2")

Application.EnableEvents = True
Application.ScreenUpdating = True

End Sub


-------------
Jeg anvender Excel 2016 DK. Hvad anvender DU ? HUSK TILBAGEMELDING !!!


Besked fra: brian
Posteringsdato: 09.Apr.2018 kl. 16:33
uploads/1934/18_04_29_-_MSC_Preziosa_6_4.xlsx" rel="nofollow - uploads/1934/18_04_29_-_MSC_Preziosa_6_4.xlsx
syntes ikke rigtigt jeg kan få det til at passe ind i mit regneark  jeg har 2 rækker med arb.nr b3 - b27 +f3-f27 . giver det nogen mening Confused


Besked fra: brian
Posteringsdato: 15.Apr.2018 kl. 13:53
Citat: brian brian skrev:

uploads/1934/18_04_29_-_MSC_Preziosa_6_4.xlsx" rel="nofollow - uploads/1934/18_04_29_-_MSC_Preziosa_6_4.xlsx
syntes ikke rigtigt jeg kan få det til at passe ind i mit regneark  jeg har 2 rækker med arb.nr b3 - b27 +f3-f27 . giver det nogen mening ConfusedSleepy



Print side | Luk vindue