Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketTo konstante, en variabel, jeg sætter ind og en va

 Besvar Besvar
Forfatter
Oberstulla Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 14.Feb.2017
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: To konstante, en variabel, jeg sætter ind og en va
    Sendt: 15.Feb.2017 kl. 11:11
To konstante, en variabel, jeg sætter ind og en variabel, som der skal søges på i et skema, og derefter sættes ind automatisk.
 
Jeg har et skema, hvor jeg har fået tilsendt regneark fra andet program. (Hvor jeg ikke kan redigere i)
Jeg har "Proces", med 10 faste. Jeg har "Person", som er den variabel, jeg sætter ind.
Og i skemaet har jeg "Ordrenummer", som varierer, men ikke i numerisk rækkefølge, (og det er uden betydning for mine resultater.)
 
Det jeg skal have ud af skemaet, er tidsforbruget for den enkelte "person", den enkeltes "proces" i den pågældende "ordre". 
Jeg har sat to skemaer ind, den til højre, viser, hvordan, jeg vil have resultatet :)
 
Jeg vil gerne have formel til at udregne OG SKRIVE i skemaet, HVILKE ordrer, der laves af "Person"
 
Der er flere ordrer, der både udføres af samme person og i samme proces
Jeg har knækket koden til formlen til at lægge flere tal sammen i samme proces.
Jeg vil gerne have "Ordre redig" til at sortere og fjerne dubletter, FØR de placeres i skemaet
Og nej, jeg vil ikke sortere eller noget, når tallene er hentet over :) uploads/1909/Problem_Skema_til_FORUM.xlsx - uploads/1909/Problem_Skema_til_FORUM.xlsx
Til top



Til top
Oberstulla Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 14.Feb.2017
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Feb.2017 kl. 11:15
Jeg har glemt at markere den nederste A med 45 minutter med farve :)
Bare hvis I regner efter, så passer formlerne altså
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk