Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketVis kun indhold i celler hvis...

 Besvar Besvar
Forfatter
MRN8840 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 29.Mar.2017
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Vis kun indhold i celler hvis...
    Sendt: 16.Jun.2017 kl. 09:46
Hejsa!

Jeg har et regneark der regner timeforbrug på rengøring ud på forskellige bygninger på uge basis. I de sidste kolonner har jeg nogle celler der regner ud om der er brugt for mange eller for få timer i forhold til budgettet.

Hvis jeg kopierer formlerne ind for alle 52 uger på en gang bliver de uger der ligger ude i fremtiden noget volapyk - da excel jo ikke har alle tallene for at regne et rigtigt resultat ud.

Jeg kan jo godt sige til sekretæren at hun bare skal kopiere formlerne fra ugen inden til nuværende uge hver gang hun taster timer ind. Det virker fint. Men kan man ikke lave et eller andet smart så formlerne allerede ligger der, men først bliver synlige når dataene er tastet ind?


Til top



Til top
sorensen Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 19.Okt.2012
Status: Offline
Point: 516
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Jun.2017 kl. 11:12
Du kunne lave en betinget formattering så cellen er blank hvis det aktuelle ugenr er mindre end pågældende rækkes ugenr.
Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5417
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Jun.2017 kl. 18:48
  1. Lav en skjult kolonne, hvor datoen for mandagen i ugen står.
  2. Lav derefter en =HVIS() test for om datoen er mindre end datoen for næste uge - hvis ikke, så skjult formel resultaterne.
Quick and simple Smile
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk