Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketVise informationer fra en række

 Besvar Besvar
Forfatter
yomomo Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 10.Maj.2018
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Vise informationer fra en række
    Sendt: 10.Maj.2018 kl. 15:29
Hey alle, har lavet en sub som finder den laveste værdi i en kolonne (i mit tilfælde er det 94), herefter har jeg så lavet en MsgBox som skal vise nogle andre informationer fra den række hvor den laveste værdi er. Indtil videre har jeg kunnet få vist den rigtige laveste værdi, men når jeg så prøver at få de andre værdier frem fra rækken, så tager den så værdierne fra række 94 i stedet for.
Koden jeg er kommet frem til indtil videre ser således ud:

Sub Ældste()
    
    Dim ENROLL_PERIOD As Range
    Dim period As Integer
    
    Set ENROLL_PERIOD = Range("E2:E" & Rows.Count)
    period = Application.WorksheetFunction.Min(ENROLL_PERIOD)
    If Val(period) And 1 Then
    MsgBox "Indskrevet: Forårssemestret " & (period / 2 + 1949) & vbNewLine & "Student Id: " & (Cells(period, 12)) & vbNewLine & "Enroll Date: " & (Cells(period, 4)) & vbNewLine & "Program Type: " & (Cells(period, 11))
    Else
    MsgBox "Indskrevet: Efterårssemestret " & (period / 2 + 1949) & vbNewLine & "Student Id: " & (Cells(period, 12)) & vbNewLine & "Enroll Date: " & (Cells(period, 4)) & vbNewLine & "Program Type: " & (Cells(period, 11))
    End If
    

End Sub
Til top



Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10.Maj.2018 kl. 19:31
Hej

Når du har fundet den laveste værdi, kan du lave et Lopslag, der og dermed vise alle de værdier du har brug for i rækken med den mindste værdi 
Til top
excelent Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 12.Apr.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Maj.2018 kl. 21:20
Sub Ældste()
    
    Dim ENROLL_PERIOD As Range
    Dim period As Integer
    
    lastRow = Cells(Rows.Count, "E").End(xlUp).Row ' rk-nr på nederste ikke tomme celle
    
    Set ENROLL_PERIOD = Range("E2:E" & lastRow)
    period = Application.WorksheetFunction.Min(Range("E2:E" & lastRow))
    rk = Range("E2:E" & lastRow).Find(period, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole).Row
    
    If Val(period) And 1 Then
    MsgBox "Indskrevet: Forårssemestret " & (period / 2 + 1949) & vbNewLine & "Student Id: " & (Cells(rk, 12)) & vbNewLine & "Enroll Date: " & (Cells(rk, 4)) & vbNewLine & "Program Type: " & (Cells(rk, 11))
    Else
    MsgBox "Indskrevet: Efterårssemestret " & (period / 2 + 1949) & vbNewLine & "Student Id: " & (Cells(rk, 12)) & vbNewLine & "Enroll Date: " & (Cells(rk, 4)) & vbNewLine & "Program Type: " & (Cells(rk, 11))
    End If
    

End Sub
Jeg anvender Excel 2016 DK. Hvad anvender DU ? HUSK TILBAGEMELDING !!!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk