Hej,
Jeg har et problem... Jeg har et excel dokument med 2 ark...
På første ark har jeg en mængde information, hvor 2 af cellerne er søge felter, som skal finde data fra ark 2. Mit spørgsmål er: Hvordan får jeg den til det?
Eksempel:
Ark 1:
Nummer | Tekst | Enhed | Pris |
Søge celle 1 | Søge celle 2 |
|
|
Ark 2:
Nummer | Tekst | Enhed | Pris |
01.02.04,05 | Træ | 20 | 12 |
02.05.01,03 | Sten | 10 | 15 |
06.04.02,01 | Granit Sten | 5 | 20 |
osv. | osv. | osv. | osv. |
Jeg vil have mulighed for at søge i begge søgefelter ved navn nummer og tekst... Men det der gør det svært for mig er at jeg gerne vil have resultaterne til at komme før jeg har skrevet hele teksten.
Eksempel:
Hvis jeg søger på: Ste
Vil jeg have den til at returnere de to muligheder der er 02.05.01,03 Sten og 06.04.02,01 Granit Sten
eller hvis jeg søger: 04 vil jeg have den til at komme med 01.02.04,05 Træ og 06.04.02,01 Granit Sten...
Så ligemeget hvor jeg søger skal den altså komme tilbage med både nummer og tekst, men når jeg så vælger den enhed jeg skal bruge, skal den putte nummer og tekst i deres respektive kolonner og så matche kolonnerne enhed og pris med den valgte enhed.
Jeg håber det er forståelig, hvad jeg ønsker at få ud af det her... Og jeg håber inderligt at der er en der kan hjælpe, for jeg har virkelig brug for at finde ud af det her...
/Christian