Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBegræns adgang med kode

Besvar Besvar
Forfatter
knielse Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 16.Jan.2013
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Begræns adgang med kode
    Sendt: 16.Jan.2013 kl. 21:07
Hej

Jeg har oprettet et regneark, hvor flere medarbejders budgetter fremgår på forskellige faner.

Er der nogen, som kan hjælpe med, hvorledes jeg kan låse hele arket, således hver medarbejder alene kan få adgang til deres egen fane med budgettal og faktisk realiseret resultat.

Øvrige medarbejders tal samt samlet budgetopfølgning skal ikke kunne ses af den enkelte medarbejder.

På forhånd tak

Til top

Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger

Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Point: 5479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Jan.2013 kl. 08:45
Ja, det burde være meget let :-)

Hvis du ved, præcist hvilke medarbejdere, der skal have adgang til, hvad, kan du lave en makro i Workbook_Open eventen, der kontrollere brugerens navn, og skjuler de regneark/faneblade, som brugeren ikke skal have adgang til.

Der er dog den lille hage ved denne løsning, at hvis brugeren slår makroer fra i sin Excel, så vil det ikke virke - på den anden side - der findes vist ingen løsning på opgaven, der ikke kræver makroer, så den svaghed kommer du nok ikke uden om...
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
knielse Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 16.Jan.2013
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22.Jan.2013 kl. 17:23
Tak for hjælpen.

Jeg har dog mere specifikt brug for en kodning, da jeg aldrig har arbejdet i VBA.

Har fundet denne denne på www.youtube.com  http://youtu.be/CqjERc9E4jQ

I mit regneark er der flere sheets, som repræsenterer enkelte medarbejdere. Jeg vil gerne lægge en adgangskode på, således at når medarbejder 1 åbner arket, kan han kun se sin egen fane, når medarbejder 2 åbner, kan han kun se sin fane etc.

Ved ikke om det er for kompliceret, men hvis det vil kunne lade sig gøre vil det være super, hvis der er en som kan hjælpe med kodning!

På forhånd tak.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2025 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk