Forfatter |
Emne Søg Emne funktioner
|
linda k
Bronze bruger
Medlem: 03.Feb.2017
Land: danmark
Status: Offline
Point: 85
|
Emne: Beregn Sendt: 03.Nov.2017 kl. 18:57 |
Hej kan man få regneark til at tæl kolonnen sammen hvis den indholder både formel med resultater og manuelt ind tastningen i cellerne? mvh Linda K
|
|
|
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Point: 5470
|
Accepteret svar
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 21:00 |
Årsagen er, at du i celle S12 har denne formel:
Ved at sætte "gåseøjne" omkring 1-tallet opfatter Excel tallet som en tekst, og vil derfor ikke regne på værdien. Formlen skal i stedet se således ud:
Altså uden "anførselstegn", hvorved din SUM formel vil virke.
|
|
Inaktiv profil
Gæst
Medlem: 01.Apr.2015
Land: Danmark
Point: 0
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 19:31 |
Har du prøvet?
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 19:53 |
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
|
|
linda k
Bronze bruger
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 20:05 |
Ja jeg har prøvet og mit regne ark vil ikke
|
|
Mads32
Guld bruger
Medlem: 26.Feb.2016
Point: 1317
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 20:23 |
Hvis nogle af dine formler giver fejl, får du også en fejl i resultatet. Prøv at oploade dit regneark, så er der garanteret nogle der kan se hvad der er galt.
|
|
linda k
Bronze bruger
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 20:24 |
Hej Det kan godt været at det er et fuldstændig hul i hoved spørgsmål, men når man nu har et regneark der ikke vil gøre det også selvom jeg har slettet og formateret cellen,så kan jeg ikke få den til det og derfor spørger jeg her inden hvor jeg ved der sidder nogen rigtige kloge mennesker som har mere forstand på regneark inde jeg,men tak for det virkelig kloge svar, det svar kunne jeg også komme frem til, og jeg kom så ikke videre
|
|
linda k
Bronze bruger
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 20:31 |
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Accepteret svar
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 21:00 |
Årsagen er, at du i celle S12 har denne formel:
Ved at sætte "gåseøjne" omkring 1-tallet opfatter Excel tallet som en tekst, og vil derfor ikke regne på værdien. Formlen skal i stedet se således ud:
Altså uden "anførselstegn", hvorved din SUM formel vil virke.
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
|
|
Mads32
Guld bruger
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 21:14 |
Hej Linda
Du har allerede fået et svar fra EXELGAARD.
Jeg kan kun skrive det samme.
For mine tidligere svar til dig
|
|
linda k
Bronze bruger
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 21:23 |
Hej tusind tak for jeres svar det virkede lille fejl, men stor når man ikke er så dygtig og stadigvæk ved at lære. knus fra Linda K
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 21:40 |
Det var godt nok ikke fair, at Mads32 fik point for dette spørgsmål - selv Mads32 henviste til mit svar
|
|
|
Mads32
Guld bruger
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 21:45 |
Hej Exellgaard
Jeg bad ikke om point for dette svar men for et andet svar på samme skema. Jeg har tilføjet de sidste 3 kolonner i skemaet, så der vises når der skal "Stikkes" hver 21, dag
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 21:58 |
Det var heller ikke dig, jeg klandede, Mads - men, at hun både trykker [Tak] til dig, og [Accepteret svar] til dig, selvom jeg gav svaret, og ikke får kredit for det overhovedet, er helt uacceptabelt... ...og jeg forventer, at hun kommer herind og flytter det, for det der er godt nok dårlig forum opførsel!
|
|
|
linda k
Bronze bruger
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 22:12 |
Hej Exellgaard
Du startede med at latterlig gøre mit spørgsmål og nej vi er ikke alle lige godt til excel og ja mads 32 fik mit tak, da det er ham der har hjulpet med det mest af det excel ark jeg har gang i og han svare altid pænt.
Næste gang du svar herinde skal man ikke mobbe, men prøv og spørge ind til problemet, men det var pænt af dig er du kom så godt tilbage og så at mads havde bedt mig om at uploade mit excel så du kunne se problemet. god aften
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 03.Nov.2017 kl. 23:46 |
*SUK* Endnu en nærtagen primadonna uden humor...
Men, det ændrer stadig ikke på, at det var mig, der kom med svaret - uanset din manglende humor eller ej - man skulle ellers tro, at min overdreven brug af Smilies i det indlæg kunne give et hint om, at det var ment som sjov... ...men, er man for nærtagen og selv-fed, så er det nok lettere, at blive tøse-fornærmeet, end at forklare sig bedre.
|
|
|