Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketbetingede format skiftende hver uge

 Besvar Besvar
Forfatter
NilesJ Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 12.Jun.2018
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: betingede format skiftende hver uge
    Sendt: 15.Jun.2018 kl. 16:01
Hej

Excel til mac 2011, vers 14.7.3

Det er nu lykkedes, med hjælpende hoveder her i gruppen, at få datoer mm til at fungere. Tak til BjarneHansen og Excelgård.

Det er lykkedes mig at lave en betinget format, der giver gule celle, når der skrives et c, men de skal slettes manuelt hver uge og en ny bet format skal oprettes. Det jeg gerne ville var egentl flg:
skemaet (c13:i22) skal kun udefyldes hver anden uge, i mit tilfælde i lige uger.
Når en ny mandag starter i en ulige uge ville det være rart, at der hen over skemaet skrives UDFYLDES KUN I LIGE UGER. Årsagen til dette er, at jeg når arket er færdigt og velfungerende kan dele det rundt til brug for alle i vor gruppe.

Når den næste lige uge starter skal skeamet renses for tekst, og farvede celler, dog IKKE de røde celler, så der er et friskt skema ved beg af hver ny lige uge
De røde celler skal kunne placeres efter behov , så der kan placeres flere eller færre. Det gøres manuelt, og må kun slettes manuelt.

Som jeg har antydet i rk 25 ville det være optimalt, hvis der løbende under de enkelte dage automatisk kunne noteres dato + fornavnene fra kol a som vist i celle d25. Disse noter slettes manuelt ca en gang om måneden ell evt sjældnere, og så skal der igen kunne startes i rk 25.

Jeg har overhovedet igen idé om, hvordan man laver det, eller om det er muligt. Jeg har forsøgt med betinget format, men uden succes, derfor søger jeg venligst hjælp her og jeg vil gerne forklare yderligere, hvis det viser sig nødvendigt.

Jeg har vedhæftet en kopi af arket uden personlige infos.[FILE=uploads/2234/t03.xlsx]t03.xlsx[/FILE]
Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk