Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketColTime - GetTotalNumber

 Besvar Besvar
Forfatter
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5417
Direkte link til dette indlæg Emne: ColTime - GetTotalNumber
    Sendt: 01.Feb.2013 kl. 18:21
Hej alle,

Som lovet har jeg siddet og kigget på funktionen 'ColTime', så vi kan få funktionen gennemanalyseret, og ikke mindst gemt for eftertiden.

Der er en hel del ting i funktionen, der kraftigt kan optimeres, må jeg sige, men inden vi kaster os over det, så har jeg bemærket, at funktionen kan beregne forkert, når man benytter argumentet, 'GetTotalNumber'.

Første spørgsmål er selvfølgelig, hvorfor der ikke er nogle, der har bemærket dette?
Hvilket rejser næste spørgsmål: Er der i det hele taget nogle, der benytter funktionen med den mulighed?

Helt præcist regner funktionen forkert, med dette argument sat, hvis en af betingelserne for beregning opfyldes, men selve beregningen ikke giver nogle timer - dermed vil beregningen ofte vise flere forekomster, end der reelt er.

Man kan for øvrigt let teste dette blot ved at lave et skema, med en større antal forkomster, og så lade funktionen tælle, og dernæst selv tælle manuelt i skemaet - funktionen beregner næsten altid et for stort antal.

Hvis der er nogle, der bruger dette argument til noget, må man gerne lige give besked her i forummet, og i hvilken sammenhæng man finder dette argument anvendeligt.

Under alle omstændigheder, så ligger jeg en stært optimeret version af funktionen ud på nettet i løbet af weekenden - og, ikke mindst en fejlfri version Geek
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk