Jeg sidder med over 1.000 forskellige opskrifter fordelt på diverse bøger og samlinger fra gamle ugeblade etc.
Disse ville jeg enormt gerne have samlet og sorteret på en måde så jeg kan søge i dem alle på en gang når jeg skal lave mad fremfor at skulle hive fat i 5 forskellige bøger...
Derfor ville jeg blive mægtig glad hvis det var muligt at lave en form for database i Excel jeg kunne slå op i...
MEN MEN MEN der er nogen opskrifter der er 5 forskellige versioner af så det er ikke bare at skrive dem ind...
Det jeg søger er at kunne gøre følgende:
Dele opskrifter i emner/kategorier
Genkende duplet opskrifter og slå dem sammen med en sammenligning af hvad forskellen er i ingredienser osv.
Have mulighed for at slå op udfra enten ingrediens eller kategori.
Jeg skal nok selv indtaste alle opskrifterne, men jeg kan ikke lige overskue hvordan jeg skal lave selve database skallen...
Opskrifterne veksler mellem 2 til 10 forskellige ingredienser pr opskrift så det skal måske også med i overvejelserne om hvordan det skal gøres :P
Hvis nogen har mod på projektet må de meget gerne skrive :D