Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketExcel formel

 Besvar Besvar
Forfatter
mbe Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 06.Maj.2013
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Excel formel
    Sendt: 06.Maj.2013 kl. 12:35
Hej,

Håben nogen kan hjælpe mig.

Jeg har to excel ark med data. Det ene ark bliver hele tiden opdateret fra Access. Det andet ark skal hele tiden opdateres med data (kolonne A) fra det første ark.

Findes der en formel der kan klare det? Altså tilføje data som ikke er der i forvejen.

Grunden til jeg har to liste er at jeg laver et lopslag fordui jeg tilføjer manuel tekst som hører til projektnummeret.

Giver det mening det jeg spørg om Confused

Mh
Malene
Til top



Til top
Baden Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 04.Mar.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Maj.2013 kl. 09:11
Hej Malene

Jeg ved ikke om der findes en formel der automatisk opdaterer det, men du kan bruge denne metode:
Skriv = i det felt du vil have et resultat og klik så i den celle, hvor resultatet skal hentes. Dette virker også selv om det er fra et andet regneark du henter det. Når du åbner regnearket bliver du spurgt, om du vil opdatere data fra det andet regneark også selv om det er lukket. Du kan selv vælge at opdatere undervejs, for det sker desværre ikke automatisk, hvis det er to forskellige filer du skal åbne. Hvis det er den samme fil er der ingen problemer.

Hilsen Per
Excel 2010 DK bruger + 2003 og 2007.
Til top
Christian Kjær Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 13.Jun.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Jun.2013 kl. 20:57
Det var i virkeligheden nok der jeg ville vælge at bruge en makro til at løse den situation. Selvom problemstilingen ikke virker så kompleks - så er den kompleks nok til at der ikke findes en formel der lige kan løse det. Badens forslag er sådan set ok - lige bortset fra at i oplægget der fortælles det at der skrives ekstra information til projektnumret. Det vil sige hvis sorteringen pludselig ændres i Access udtrækket så vil det kunne give ballade.

Så det korte svar er - en makro vil kunne løse problemet.
Christian Kjær - underviser på Excel kurser og nørdet Outlook bruger :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk