Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketFejl i summering - forskellig farvet baggrund

 Besvar Besvar
Forfatter
mobomouse Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 10.Mar.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Fejl i summering - forskellig farvet baggrund
    Sendt: 16.Okt.2020 kl. 13:10

Hej. Jeg har et Excel/VBA-problem som nogen måske er stødt på før. Jeg skal kunne addere tallene i et bestemt område baseret på hvilken baggrundsfarve cellen har. Det er på den tab der hedder "Shift Pattern". Den eneste løsning jeg har kunnet finde på er et VBA-script der virker OK, men ikke super. Det kan være at nogen har et bud på en bedre løsning? Måske en Excel standardfunktion som jeg ikke er bekendt med?

Problemet er at sammentællingen går galt når jeg f.eks. bruger en Macro der kopierer "Monday" til resten af ugen eller til ugedagene. Det kan jeg fikse ved at klikke på "1" til at kollapse grupperingerne. Derefter tæller den korrekt igen. Jeg kan dog ikke få et klik på "1" til at virke hvis jeg lægger denne action ind i macroen. Det virker kun når jeg gør det manuelt.  

    uploads/2643/Team_calculator_template_revx.xlsm - uploads/2643/Team_calculator_template_revx.xlsm

Til top



Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Okt.2020 kl. 20:28
Hej

Din fil kan ikke downloades.

Har du brugt den vejledning der er her på siden i øverst venstre hjørn.

m v h 
Til top
mobomouse Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 10.Mar.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Okt.2020 kl. 20:41
Tak Mads32.
Jeg troede at jeg havde gjort som beskrevet, men prøver igen :-) Håber at det lykkedes denne gang.

Mvh
Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Okt.2020 kl. 13:02
Hej mobomouse

Jeg kan ikke finde en løsning på dit makro problem. Jeg har arbejdet videre med en løsning med "Betinget formatering". Som du kan se under "Colors to be used" Har jeg indtastet nogle bogstaver i de mulige farver. Hvis du taster et af bogstaverne i en celle i området E8:AZ128 vil cellen få den farve der er tilknyttet til bogstavet.

De opstillede regneformler virker. Jeg forstår ikke at din "Total" bliver divederet med 2. Det har jeg ikke gjort i mine formler.

Filen ser også ud til at virke når du "Clearer" og starter forfra

Jeg hører gerne dine kommentarer om du kan bruge forslaget eller ej.


Hvis du kan lide forslaget så marker med "Tak"
Hvis du kan lBrugeforslaget så marker med "Accepteret løsning"



Til top
mobomouse Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 10.Mar.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Okt.2020 kl. 13:27
Hej Mads,
tak for at du har kigget på det, men det løser desværre ikke mit problem da jeg skal kunne skrive tal i E8:20AZ. Der kan være 1 eller flere af hver "rolle" angivet med et tal. Grunden til at jeg dividerer med "2" er at hver celle repræsenterer en halv time og summen til højre er i hele timer.
Mit ark fungerer fint, men det eneste er udlempen ved at jeg skal trykke på "1" i grupperingen for at VBA scriptet til at virke.

Mvh
Mobomouse
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk