Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketflere tabeller i samme pivot

 Besvar Besvar
Forfatter
Motoren Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 30.Jan.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: flere tabeller i samme pivot
    Sendt: 31.Jan.2012 kl. 12:50
Hejsa.
 
Jeg er helt grøn i arbejdet med pivot, men har dog læst en del om det.
 
Jeg står med et lille problem som sikkert kan løses nemt men er gået lidt fast.
 
Jeg har oprettet 2 tabeller og hvis jeg markerer begge tabeller i pivot laver den dobbelt data, navn,navn2. dato,dato2. job nr. job nr2 etc.
 
Jeg vil gerne kunne tilføje en tabel per medarbejder og så samlet kunne trække data ud til pivot, så pivot ser navn og ikke navn2,navn3,navn4 etc.
 
Kan man ikke samle tabellerne eller sige til pivot at den skal bruge alle tabeller hvor den bruger et samlet navn, skib, timer etc?
 
 
MVH
Kent
 
 
Til top



Til top
Motoren Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 30.Jan.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31.Jan.2012 kl. 21:29
Jeg har rodet lidt videre med det og lige meget hvordan jeg gør kan jeg ikke få pivot til at det jeg vil have den til hehe
 
hvis man kigger på mit lille opsæt i ovenstående post kan man se jeg har de samme navne 2 gange.
 
Jeg vil bare have pivot til at ligge tabel navnene oven på hinanden så jeg får 1 "navn" istedet for "navn" og navn2" i pivot skemaet.
 
MVH
Kent
 
ps. hvis noget virker uklart i mit spørgmål så endelig skriv så jeg kan formulere det anderledes
 
Til top
granberg Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 23.Jan.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02.Feb.2012 kl. 10:23
Se svar i din anden tråd - Den burde forklare :-)
 
Ellers, så igen, navnene skal være en del af din rækkedata. Og ikke en overskrift. Dataen er blevet bedre, men stadig ikke brugbar til PIVOT - Men meget tæt på!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk