Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketFlytte fra vandret til lodret

 Besvar Besvar
Forfatter
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 25.Nov.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 860
Direkte link til dette indlæg Emne: Flytte fra vandret til lodret
    Sendt: 02.Okt.2012 kl. 07:01
Til Jalle91
 
Jeg havde faktisk lavet et løsningsforslag til den opgave du stillede tidligere (noget med en Target-liste), som jeg nu ikke længere kan finde på sitet her, men det er måske ikke relevant mere?
 
Hans
 
Til top



Til top
Jalle91 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 29.Sep.2012
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01.Okt.2012 kl. 21:29
Hey Allan
 
Tak for svar..
Det er hermed gjort :)
 
 
Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01.Okt.2012 kl. 19:47
Citat: Jalle91 Jalle91 skrev:

Jeg forstod det nu.. Er det noget med at i kører med point herinde, og er det mig der kan give dig det for dit indlæg?
 
Hej Jalle91,
 
Brug knappen  Tak (1) Tak() som sidder øverst til højre i HK's post, så vil point gå til ham.
Vi går ikke frygtelig meget op i point, men det er altid dejligt at kunne se at andre kunne bruge det man har skrevet.
Der er ikke begrænsning på hvor mange som kan takke for et godt svar, men den enkelte bruger kan kun takke én gang.
 
På trods af pointsystemet. er det god nettikette at skrive tak for hjælpen, præcis som du har gjort det. Det er fedt at vide når man har ramt plet Wink
 
//Allan
Forum Admin
Til top
Jalle91 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 29.Sep.2012
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01.Okt.2012 kl. 19:00
Hey Hans
 
Tak fordi du ville hjælpe :)
 
Jeg forstod det nu.. Er det noget med at i kører med point herinde, og er det mig der kan give dig det for dit indlæg?
Til top
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 25.Nov.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 860
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01.Okt.2012 kl. 16:29
Det kunne jeg godt, altså hjælpe, men jeg vil ikke gøre hele arbejdet :-).
Du skriver, at du selv vil lære det, og det er fint, men du lærer det kun, hvis du selv gør en ihærdig indsats, herunder:
 
Nøje studerer Excels hjælp til de funktioner der gøres brug af.
Bruger Excels formelevalueringsværktøj (eller F9-teknikken) til at nærstudere formlens enkelte bestanddele (for eksempel ved at aktivere en celle med formlen, markere eksempelvis præcist følgende del af formlen: HELTAL((RÆKKE()-2)/4+1), trykke på F9 og begrib, hvad formlen gør. Hvis ikke du kan det, så tag en mindre del af formlen, for eksempel (RÆKKE()-2) og begrib, hvad denne del gør. Hvis du heller ikke kan det, så tag en endnu mindre del af formlen som RÆKKE() og begrib denne del. Eventuelt kan du kopiere sådanne småbidder af formlen til flere celler for at lette forståelsen. Der er ingen nemme genveje, kun eksperimentering og hårdt arbejde. Selvom jeg gav en udførlig beskrivelse af hele formlen, og du læste beskrivelsen, så ville du alligevel hurtigt glemme det igen, hvis du ikke selv for alvor har bokset med opgaven, herunder gjort forsøg og lavet fejl, gjort nye forsøg og lavet nye fejl osv. Først og fremmest skal du i det her tilfælde selvfølgelig forstå syntaksen for INDEKS-funktionen, hvilke argumenter kræves osv. Behøver jeg sige, at du selvfølgelig også skal være (eller gøre dig) bekendt med navngivning i Excel?
 
Hvis du har gjort ovennævnte ting og du herefter har konkrete spørgsmål til formlen, så skal jeg gerne forsøge at hjælpe.
 
Med venlig hilsen
Hans
 
 
Til top
Jalle91 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 29.Sep.2012
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01.Okt.2012 kl. 15:19
Jeg sidder med det samme problem..
 
Kan se at du (HK) har lavet noget af det jeg også godt kunne tænke mig at lære.. Hvordan har du lavet den så du kan flytte den fra vandret til lodret?  
 
Kan se du har brugt noget indeks og hele tal, men ved ikke hvordan du har benyttet det for at lave formlen, jeg forstår heller ikke de tal du har puttet ind?¨
 
Håber du eller andre kan hjælpe Smile
 
 
Til top
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 25.Nov.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 860
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28.Sep.2012 kl. 16:59
Læg mærke til, at Ark1!B3:E7 er navngivet d.

uploads/125/vandret_til_lodret.xlsx
Til top
Jauer92 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 28.Sep.2012
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28.Sep.2012 kl. 11:06
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk