Jeg har en opgaver, hvor jeg ikke helt kan få den rette visning til at fungere i Excel.
I mit Regneark har jeg kolonnerne Task, Estimat, Q1, Q2, Q3, Q4 og nogle felter med workload pr Q1.....
I kolonnen Task og Estimat, har jeg rækker med multiple antal af forskellige opgaver, og deres tilhørende tidsestimat.
Felterne med workload, har kun et tal fx 200
Det jeg gerne ville have var at hver kolonne Q1, Q2.... viser den mængde af arbejde der kan ligge i hver kvartal.
Så Q1 kolonnen starter med at tælle op per Item, til Q1 max workload er nået.
Her efter skulle Q2 starte med at tælle, og fortsætte med at tælle til Q2 MAX workload er nået.
OVS.
Udfordringen for mig er i kolonne Q2 til Q4, som skal tage højde for hvilke item er taget i tidligere kvartaler.
Q1 har jeg lavet denne: =HVIS(SUM($B$2:B2)>=$K$2;"";MIN(B2;SUM($B$4:B4)))
I Q2 har jeg prøvet forskellige, uden held, =HVIS(D12="";HVIS(SUM($B$12:B12)>=$K$3;"";MIN(B12;SUM($B$12:B12)));"")
Jeg ville gerne at jeg kunne udfylde med en formel fra række 2 og efter.
Så hvis item Estimate eller Max Workload ændres, finder Q1 - Q4 kolonnerne selv frem til hvornår en item kommer.