Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Form

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Form
    Sendt: 13.Mar.2024 kl. 19:47
Hej.
Jeg har et spørgsmål til brugen af Form.
Jeg har oprettet et ark hvor jeg indtaster nogle ordredata og oprettet en form og det virker fint, men jeg kunne godt tænke mig at det "form popup" der kommer frem når man trykker på form knappet automatisk åbner med regnearket.
Håber jeg har kunnet forklare mig forståeligt.

Til top



Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Accepteret svar Accepteret svar
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Mar.2024 kl. 09:20
Hej prefalch

Starter din tabel så i A1 nu, hvor det virker?

Se neden for viste skærmbillede, hvor min tabel (Navn = "Tabel1") i arket "Ark1" IKKE starter i A1, men hvor jeg har defineret et navn under Navnestyring, der hedder "Database", som refererer til "Tabel1". Det er tabellens navn og ikke arkets navn, der skal refereres til.

Dette fungerer med Workbook_Open-makroen og ActiveSheet.ShowDataForm. Jeg har åbnet og lukket filen et antal gange, og navnet forsvinder ikke hos mig.

Hvis jeg fjerner navnet "Database", fungerer det ikke.





Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 09:15
Det kræver, at du opretter en Auto_Open-makro (eller Workbook_Open) i stil med denne:

Private Sub Workbook_Open()
    ThisWorkbook.Sheets("navn_på_arket_med_tabellen").Activate
    ActiveSheet.ListObjects("navnet_på_tabellen").DataBodyRange.Cells(1, 1).Select
    ActiveSheet.ShowDataForm
End Sub


Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 10:43
Jeg får denne fejl:
Private Sub Workbook_Open()
    ThisWorkbook.Sheets("OrdreRegistreringPaaFarveriet").Activate
    ActiveSheet.ListObjects("Ordreregistrering").DataBodyRange.Cells(1, 1).Select
    ActiveSheet.ShowDataForm
End Sub
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 10:46
Jeg kan ikke se fejlmeddelelsen, hvis du har forsøgt at indsætte et skærmklip Smile
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 11:19
By the way - makroen skal indsættes i kodemodulet under "Denne_projektmappe"
Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 11:26
 fejlmedelsen er:
Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 11:27
Og når jet så trykker debug:
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 13:03
Arket (Ark1) hedder "Ordreregistrering" - ikke "OrdreRegistreringPaaFarveriet"
Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 14:39
Det kom jeg et skridt videre med, tak for det
Men nu bliver denne linie markeret som fejl

ActiveSheet.ShowDataForm
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 15:06
Bare for at være sikker

 - i arket har du en datatabel, som hedder "Ordreregistrering" (menupunkt Tabeldesign | Egenskaber)?
 - er tabellen p.t. tom?

Hvis du har en tabel, og den ikke er tom, så kan jeg ikke forklare fejlen.
Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 17:12
Ja jeg har en tabe og den er ikke tom, mon det vil hjælpe at starte forfra

Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 17:50
Okay - der er noget, der dæmrer, for jeg har for længe siden haft samme udfordring.

Din tabel starter ikke i A1, så det er derfor, at ActiveSheet.ShowDataForm ikke kan finde området for From'en.

Løsning: Opret et navngivet område under Formler | Navnestyring, der hedder "Database", og lad det referere til din tabels navn.

Dvs. i feltet "Refererer til:" skal du skrive "=Ordreregistrering".

Jeg ved ikke, hvorfor det virker, men det var den løsning, jeg fandt online i sin tid.
Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 19:21
Takker mange gange, det virker nu
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Mar.2024 kl. 09:18
Vil du markere mit svar som løsning?
Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Mar.2024 kl. 10:34
Jeg var vist lidt hurtig, virker ikke helt.
Vender tilbage med beskrivelse, men dagligdagen melder sig, arbejdet kalder
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Mar.2024 kl. 11:46
Hej
Går ud fra koden står i Ark1, så skulle det virke med.
Private Sub Workbook_Open()
Ark1.Cells(3,2).ShowDataForm
end Sub  
har kun office 2019 så jeg kan ikke selv teste detDisapprove                          
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Mar.2024 kl. 12:05
@H_sønderskov
ShowDataForm kan kun benyttes med et Worksheet-objekt - ikke med et Range-objekt som .Cells er.
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Mar.2024 kl. 12:29
Ok

Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Mar.2024 kl. 16:31
Jeg kan pludselig ikke få den til at åbne automatisk.
Jeg fik rodet så meget rundt at det hele gik op i hat og briller.
Har forsøgt at lave et nyt regneark, som jeg har forsøgt at vedhæfte

Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Mar.2024 kl. 17:01
uploads/2975/1-Test_ordrestyring.xlsm
Hej kan ikke få det til at virke hvis du ikke starter i A1
MVH Ouch
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk