Forfatter |
Emne Søg Emne funktioner
|
filipen
Bronze bruger
Medlem: 12.Nov.2012
Land: DK
Status: Offline
Point: 98
|
Emne: Der SKAL være tekst i celle Sendt: 08.Feb.2013 kl. 09:59 |
Ja overskriften lyder åndsvagt, men kunne ikke lige formulerer mig kort.
Jeg har brug for en macro eller kode, der analyserer om der er skrevet noget (lige meget hvad) i cellerne B1+B2+B3+B4. Hvis der ikke er skal der komme en besked om det.
jeg har lavet en macro der skal gemme filen og gøre noget andet, som der kan udvides med overstående ønske.
Altså at den kunne blive en del at en eksisterende macro.
;-) Filip
|
 |
|
|
 |
EXCELGAARD
Platin bruger
Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Point: 5479
|
Sendt: 08.Feb.2013 kl. 11:15 |
Lige sådan ud af hovedet: If B1 = "" And B2 = "" And B3 = "" And B4 = "" Then MsgBox "Der mangler indtastning!" Exit Sub End IfPS: Er det ikke lidt af en tilsnigelse, at sige, at DU har lavet en makro, der gemmer filen?
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
|
 |
filipen
Bronze bruger
|
Sendt: 08.Feb.2013 kl. 13:30 |
EXCELGAARD skrev:
Lige sådan ud af hovedet:
If B1 = "" And B2 = "" And B3 = "" And B4 = "" Then MsgBox "Der mangler indtastning!" Exit Sub End If
PS: Er det ikke lidt af en tilsnigelse, at sige, at DU har lavet en makro, der gemmer filen? 
|
Jo faktisk, det er dig der har lavet den macro, og mange tak.
Jeg vil så sige ved hjælp af selv studie har jeg ændret i den og lavet lidt mit eget præg på den
|
 |
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 08.Feb.2013 kl. 13:46 |
Heh, heh, helt okey - jeg fik budskabet
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
|
 |
filipen
Bronze bruger
|
Sendt: 11.Feb.2013 kl. 14:17 |
Hej igen.
Jeg har nu forsøgt mig frem selv om der står noget i alle felter så komme der frem og siger at der mangler indtastning.
Hvad kan det være?
|
 |
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 11.Feb.2013 kl. 15:45 |
Du husker vel at bruge 'Range' objektet til celle angivelsen, ikke?
If Range("B1").Value = "" And Range("B2").Value = "" And Range("B3").Value = "" And Range("B4").Value = "" Then
Narj, selvfølgelig gør du det - du har jo set i alle de andre kodestumper, jeg har givet dig, hvordan man henviser til celler...
...så, vi bli'r nok nødt til at se koden, du benytter, for at kunne gennemskue fejlen?
|
|
 |
filipen
Bronze bruger
|
Sendt: 12.Feb.2013 kl. 08:36 |
Hmmmmm, jeg fornemmer kærligheden i det du skriver 
Den ser sådan ud: -------------------------------------------------------------------------------------------------- Sub Gem_Fil_igang()
If B1 = "" Or B2 = "" Or B3 = "" Or B4 = "" Then MsgBox "Der mangler indtastning i de 4 første felter!" Exit Sub End If
ThisWorkbook.SaveAs "F:\Hillerød\Reparations-service rapporter\I gang\" & Range("B1").Value & " - " & "service" & " - " & Range("B2").Value & " - " & Range("B3").Value & " - " & Range("B4").Value & ".xlsm" ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1 ActiveWorkbook.Save ThisWorkbook.Close End Sub ------------------------------------------------------------------------------------
Har taget resten af koden med kan være at det har indflydelse på resten, ved ikke?
|
 |
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 12.Feb.2013 kl. 08:41 |
LOL - det er nu engang min stil: Hård, men kærlig  Du har ikke benyttet 'Range', som man skal og som jeg endda klart giver koden på, i mit sidste indlæg! Prøv, at rette dette, og jeg er sikker på, at det nok skal virke. PS: Du har dog selv set, at du selvfølgelig skal bruge 'Or' i stedet for 'And' - godt gået der
|
|
 |
filipen
Bronze bruger
|
Sendt: 12.Feb.2013 kl. 10:16 |
Ja ja ja ja ja ja ja.
Det er fordi........................ et eller andet