Hej Forum
Jeg håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig med denne hovedpine :)
Lidt baggrund:
Jeg er igang med at opsætte en rapport-skabelon til vores chefgruppe. Vi samler en del data fra andre programmer og bruger en forside i Excel-skabelonen til at præsentere disse data pænt.
I det, ligger udfordringen med at få et forholdsvis simpelt søjlediagram til at makke ret.
Jeg har på forsiden oprettet en pivottabel med en dertilhørende makro-knap, så data hurtigt og nemt kan opdateres, hvis der skulle være ændringer i de bagvedlæggende ark/sheets. Ud fra pivottabellen vil jeg gerne oprette et simpelt søjlediagram, men da det er en forside bør det stå pænt, og helst uden at der skal laves for mange manuelle justeringer. (Skabelonen skal helst være så statisk som muligt). Når jeg indsætter et sådan diagram, vil den placere det i "midten" af skærmen... Så nu det egentlige spørgsmål: Kan man definere celle(r) hvori et diagram skal lægge?
Da jeg er forholdsvis ny til VBA kodning, er det learn-by-doing for det meste, men jeg kan ikke finde en forum-post med samme problem som ovenstående, så jeg håber I kan hjælpe - muligvis med en work-around :)
På forhånd tak!
Mvh. Henrik