Forfatter |
Emne Søg Emne funktioner
|
Bukkehunter
Forum Begynder
Medlem: 16.Feb.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 11
|
Emne: Hjælp til programmering Sendt: 16.Feb.2021 kl. 09:34 |
Hej
Jeg er en novice indenfor Exel, prøver dog at "google" for at finde svar, men må erkende jeg er lost :-)
Jeg har brug for hjælp til at lave en EAN database, hvor forskellige felter bliver udfyldt når man scanner en EAN kode.
Nogen der er frisk på at hjælpe :-)
Mvh
Bukkehunter
|
|
|
|
|
Jørgen Christensen
Sølv bruger
Medlem: 31.Jul.2020
Point: 313
|
Sendt: 16.Feb.2021 kl. 11:07 |
Hej Du er nok nød til at sætte lidt flere ord på, hvad der er dit behov, og hvilke data indscanningen giver. Der findes allerede flere ean databaser, så hvorfor vil du oprette en ny? Hvis du har en liste med EAN numre og tilhørende data, er det forholdsvis enkelt at lave et opslag på et EAN nummer, og så vise de tilhørende data. Der skal du bare bruge funktionen LOPSLAG. Beskriv et helt konkret eksempel trin for trin og hvad du gerne vil have som resultat. Med venlig hilsen Jørgen
|
|
Bukkehunter
Forum Begynder
|
Sendt: 17.Feb.2021 kl. 07:55 |
Hej Jørgen
Først og fremmest tak for svar.
Jeg har vedhæftet "opgaven" samt filen jeg arbejde i, håber ikke det er et for ambitiøst projekt :-/
Håber det kan lade sig gøre :-)
Mvh
|
|
Bukkehunter
Forum Begynder
|
Sendt: 17.Feb.2021 kl. 08:00 |
|
|
Jørgen Christensen
Sølv bruger
|
Sendt: 17.Feb.2021 kl. 08:52 |
Hej Nu har jeg lavet det sådan, at når du skriver et EAN nummer, så finder regnearket selv 'Lev. Navn' og 'EAN Tekst'.
Jeg undre mig lidt over formateringen af felterne. Se mine kommentarer på det sidste ark.
Venlig hilsen Jørgen
|
|
Bukkehunter
Forum Begynder
|
Sendt: 18.Feb.2021 kl. 07:55 |
Hej Jørgen
Fair nok du undre dig over formateringen, jeg er bare ikke dygtigere :-). Jeg er helt ny indenfor Exel, og hånden på hjertet forstår jeg mig ikke så meget på tal, men jeg har set hvad det kan gøre.
Se vedhæftet kommentarer :-)
|
|
Jørgen Christensen
Sølv bruger
|
Sendt: 18.Feb.2021 kl. 16:28 |
Hej I opslagstabellen stod EAN numrene sådan: '7314103321034 Du skulle skrive det på samme måde hvis opslaget skal virke. Nu har jeg ændret det så EAN nummeret ser sådan ud: 7314103321034 Altså uden den lille pling foran. Du kan derfor nøjes med at skrive selve nummeret. Se min forklaring i opslagstabellen. Håber at du kan få det til at virke nu.
|
|
Bjarnehansen
Platin bruger
Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Point: 5585
|
Sendt: 18.Feb.2021 kl. 20:06 |
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag. Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
|
|
Bukkehunter
Forum Begynder
|
Sendt: 19.Feb.2021 kl. 11:47 |
Hej Bjarne
Det ser mega godt ud, men som Jørgen skriver begynder EAN med ', har prøvet at forstå hvordan det skal fjernes, det er dog ikke lykkedes mig- kan du hjælpe her også?
mvh
Jimmi
|
|
Bjarnehansen
Platin bruger
|
Sendt: 19.Feb.2021 kl. 12:54 |
du skal gøre lige som jørgen har beskrevet
skriv 1 i en celle der ikke bruges kopier denne marker hele kolonnen ean nr her efter følger den jørgens vejledning
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag. Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
|
|
Jørgen Christensen
Sølv bruger
|
Sendt: 20.Feb.2021 kl. 21:48 |
Du kan også bruge denne lille formel: =højre(c2;13) c2 er det øverste felt med et ean nummer Kopier formlen hele vejen ned Kopiere alle cellerne med formlen i Stil dig i cellen c2 og tryk CTRL+V+G Enter Slet kolonnen med formlerne i Held og lykke.
|
|
Bukkehunter
Forum Begynder
|
Sendt: 23.Feb.2021 kl. 09:45 |
Hej Bjarne
Så lykkedes det at bruge Jørgens metode- og det hele ser ud til at spille- MEGA MANGE TAK :-)
|
|
Bukkehunter
Forum Begynder
|
Sendt: 23.Feb.2021 kl. 09:47 |
Hej Jørgen
Jeg fik det til at virke, uden din formel, men brugte dit første forslag, skulle bare lige forstå det rigtigt.
Er det muligt at lave en Print knap og en reset knap som fjerner alle oplysninger i dokumentet, endvidere lave en lås, så det kun er nogen med password der kan redigere i hoved dokumentet ?
mvh
Jimmi
|
|
Bukkehunter
Forum Begynder
|
Sendt: 23.Feb.2021 kl. 13:34 |
Hej igen Jørgen
det lykkedes mig at lave en reset knap og en print knap, - nu "slås" jeg egentligt kun med at finde en måde at sikre mig at alle mulige ikke leger i dokumentet :-)
|
|
Bukkehunter
Forum Begynder
|
Sendt: 02.Mar.2021 kl. 06:35 |
Hej Bjarne
Jeg har haft en til at hjælpe med at lave Combobox i A18 & A21. For at få automatisk navnesøg med, han har tilføjet to faner Script_Modtaget & Script_Godkendt
Det ser også ud til at virke, desværre er det gået ud over, at den nu ikke selv trækker Lev. nr & navn (A6 & A8)med når man indsætter en EAN kode (A12).
Endvidere er Reset knappen holdt op med at virke, men kun i de to Comboboxe han har lavet (A18 & A21) den sletter ikke de to felter men dog alt andet
Er det noget du kan rette tilbage
Nu er filen blevet for stor til at uploade her, har fjernet flere tusinde EAn nr'e det er desværre ikke nok :-/, kan evt. uploade den på messenger, hvis du har lyst til at hjælpe, mit fulde navn er : Jimmi Sverre Kongstedt Larsen.
Mvh Jimmi
|
|
Bukkehunter
Forum Begynder
|
Sendt: 02.Mar.2021 kl. 06:38 |
Hej Bjarne
Jeg har brug for lidt hjælp igen, nu spammer jeg åbenbart i dette forum, har du tid og lyst til at hjælpe, filen er blevet for stor til at uploade her :-/, men jeg kan uploade på messenger, mit fulde navn er Jimmi Sverre Kongstedt Larsen.
mvh
Jimmi
|
|
Bukkehunter
Forum Begynder
|
Sendt: 04.Mar.2021 kl. 12:38 |
Hej
Nogen der har mulighed for at hjælpe mig i mål med dette projekt- jeg er lost :-) Har egentligt også en deadline :-/
mvh
Jimmi
|
|
Bjarnehansen
Platin bruger
|
Sendt: 04.Mar.2021 kl. 19:41 |
Hej Jimmi
send mig en mail adressen står i min profil...
|
|
|