Hej Bjarne.
Jeg mener også vi har lavet det flere gange i forskellige ark.
Men nu jeg tænker efter, tror jeg det var problemet "dato format" mellem Engelsk VBA og Dansk Excel.
Dette er et tal i stedet.En Textbox opfatter som bekendt alt der tastes i den som en Tekst og skal derfor formateres både den en og den anden vej i en stor forvirring, for at vise et tal eller en dato.
Og det er dét, der volder mig så store problemer hver gang
Jeg kan sagtens taste f.eks. 1000 i en textbox, der overføres til en celle.
Og så formaterer cellen til at vise med tusind-sep / komma tal = 1.000,00.
Men hvis jeg skriver 1000,50 i Textboxen bliver det til en tekst i cellen i stedet, der ikke kan lave en sum.
Samtidigt ønsker jeg at ændre de 1000 jeg tastede i Textboxen til at vise 1.000,00, når jeg hopper til næste Textbox med "Textbox_Exit".
Men det går også helt galt, da tallet i cellen igen vil ændre sig til en tekst, der ikke kan lave en sum.
Husk, hvis jeg ændre tallet med "Textbox_Exit" vil det have indflydelse på "Textbox_Change", der ændre formatet i cellen..
Jeg har endda prøvet at lave en mellemregning over en helt anden celle.
Men det har samme resultat pga. "Textbox_Change", når den overfører de 1.000,50 til Textboxen, når den hopper til næste Textbox med "Textbox_Exit".
Det har noget at gøre med..
- Sheets("Ark1").Range("A1") = Format(Userform1.Textbox1, "0.00").
- Userform1.Textbox1 = Format(Sheets("Ark1").Range("A1"), "0.00").
Og alle de mulige og umulige måder dét kan kombineres på, uden det konflikter med hinanden pga. "Textbox_Change" og "Textbox_Exit".
Og jeg er meget usikker på, hvordan den skal kringles uden de ødelægger det for hinanden.
Ps.
Formel 1 i dag efter en lang pause - Opret dig.
-
upload en fil eller en hel mappe.
- Hent link og send det.
- Kan sende op til 2Gb i hver fil eller mappe.
- Filen/Mappen forsvinder automatisk igen efter 7 dage.