Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Hjælp til visualisering af tidspunkter

 Besvar Besvar
Forfatter
jo9700 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 18.Sep.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jo9700 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til visualisering af tidspunkter
    Sendt: 12.Jun.2024 kl. 20:13

Hej!
Jeg søger noget hjælp til at få visualiseret noget tidsregistrering på nogle hændelser. Det drejer sig om tilfældige tidspunkter på døgnet som jeg gerne vil have visualiseret så man hen over året kan se hvor mange hændelser der ligger mellem kl. 00-01, kl. 01-02, kl. 02-03……..kl. 23-24. Altså time for time.

Jeg forestiller mig det vist i et søjle diagram men andre forslag er velkomne.

Eksemplet viser kun april måned men jeg skal kunne vise hele året.

Jeg kan ikke med min erfaring med Excel gennemskue en formel jeg kan bruge. Er der en venligsjæl der vil/kan hjælpe mig?

uploads/2869/Tid_på_døgnet_2024_2024-06-12_20-09-42.zip

Vh. Jørgen Overbeck

Til top



Til top
Krogsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Jun.2024 kl. 08:05
@jo9700 Du er igange med at vise data. Hvis det var muligt at gå et skridt tilbage og se på den måde du får tiden registreret. Hvis du kunne få tiden logget som Lang datoformat med dato og kl. er du næsten i mål.
12-04-26 00:00 
Vi bruger Microsoft forms til at løse disse logning opgaver. Med en QR kode på maskinen kan du få direkte adgang til skrive direkte ind i et regneark og få data vist uden at gøre noget yderligt. NO Code. Alle det har en smart phone kan udføre denne handling.
Det kæver bare at du/en i virksomheden har ms365. Det er bare smart.
Vi bruger det også til rengøring i fødevare virksomheder hvor der komme nye folk hele tiden.
Niels
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Jun.2024 kl. 12:58
Et eksempel uden macro men med pivottabel

uploads/3092/Tid_på_døgnet_2024_Krogsgaard.xlsx

Niels
Til top
jo9700 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 18.Sep.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jo9700 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Jun.2024 kl. 22:02
Hej Niels!
1000 tak for dit indspark. Eksemplet ser godt ud men det er alt for avanceret til mit brug.
Tiderne er indtastet manuelt i skemaet som du ser. 
Skemaet er en del af noget større som jeg ikke kan vise. Tiderne som angiver div. former for maskinstop er kun et opdigtet eksempel men princippet er det samme - tider er tider.... Det jeg efterlyser hjælp til er opsamling af tiderne og visualiseret i et søjle diagram.

Jeg ved ikke om det er i den rigtige retning jeg tænker når jeg tænker på formler med "Hvis", "Så" og "Ellers''? Jeg har bare ikke forstand på at regne det ud.

Mvh. Jørgen Overbeck
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Jun.2024 kl. 06:53
Hermed et eksempel uden VBA , men med TÆL.HVIS

uploads/3092/Tid_på_døgnet_2024_Krogsgaard.xlsx


Niels Krogsgaard Otten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk