Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Hjælp til at linke til "indsæt billede"

 Besvar Besvar
Forfatter
Ganderup73 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 08.Jul.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ganderup73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til at linke til "indsæt billede"
    Sendt: 14.Jul.2024 kl. 10:39
Hej

Er der en venlig sjæl herinde, som kan fortælle mig, hvordan man kan linke til "indsæt billede".

Jeg har en celle som hedder Indsæt billede. Når man trykker på denne, vil jeg gerne, at den åbner indsæt billeder. Jeg er nået dertil hvor jeg sidder helt fast.

Tak på forhånd
Til top



Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5563
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarnehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Jul.2024 kl. 11:17
det kræver nok em kopi af dit ark, for at vi har en chance for at hjælpe dig
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
Ganderup73 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 08.Jul.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ganderup73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Jul.2024 kl. 12:19
uploads/3104/Skema_til_test_-_værelser.xlsx

Det jeg gerne vil, er at "Indsæt - Billeder" åbner ved trykke på den blå knap.
Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 309
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen Christensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31.Jul.2024 kl. 14:44
Hej
Hvorfor vil du oprette en knap til en funktion der allerede findes oppe i båndet?
Man kan godt oprette en makro der åbner funktionen "Indsæt billede", men det billede man henter, vil bare lægge sig oven i det oprindelige, med mindre du har nogle regler for hvor det skal placerer sig.
Hvis du skal have nogen til at finde en løsning på din udfordring, er man nød til at forstå hvad opgaven går ud på. Så skriv lidt mere om hvad knappen skal gøre, og hvorfor man ikke bare kan bruge funktionen oppe i båndet.
God sommer til dig
Jørgen
Til top
Johnsen Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 23.Maj.2022
Status: Offline
Point: 36
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Johnsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03.Aug.2024 kl. 09:13
  1. Aktivér Udvikler-fanen i Excel:

    • Gå til Filer > Indstillinger > Tilpas båndet.
    • Marker Udvikler i højre kolonne og klik på OK.
  2. Indsæt et billede ved hjælp af VBA:

    • Gå til Udvikler-fanen, og klik på Visual Basic.
    • Indsæt en ny modul ved at klikke på Indsæt > Modul.
    • Kopier og indsæt følgende VBA-kode i modulen:
vba
< ="flex gap-1 items-center">http://www.w3.org/2000/svg" width="24" height="24" fill="none" viewBox="0 0 24 24" class="icon-sm">Kopier kode
Sub InsertPicture() Dim picPath As String picPath = Application.GetOpenFilename("Billedfiler (*.jpg; *.jpeg; *.gif; *.png), *.jpg; *.jpeg; *.gif; *.png", , "Vælg et billede") If picPath = "Falsk" Then Exit Sub Dim ws As Worksheet Set ws = ThisWorkbook.Sheets("Sheet1") ' Ændr til det relevante ark Dim pic As Picture Set pic = ws.Pictures.Insert(picPath) ' Indstil billedets placering og størrelse, hvis nødvendigt pic.Left = ws.Cells(1, 1).Left pic.Top = ws.Cells(1, 1).Top pic.Width = 100 pic.Height = 100 End Sub
  1. Kør makroen:
    • Luk VBA editoren.
    • Tilbage i Excel, tilføj en knap ved at gå til Udvikler > Indsæt > Form Controls > Knap (Form Control).
    • Tegn knappen på arket, og vælg InsertPicture-makroen, når du bliver spurgt om at tildele en makro.

Når du klikker på knappen, vil du blive bedt om at vælge en billedfil, og billedet vil blive indsat i det valgte ark på den specificerede placering og størrelse.

Dette vil give dig en simpel måde at indsætte billeder i Excel ved hjælp af en knap. Hvis du har brug for at indsætte billeder på andre måder, kan koden tilpasses efter behov.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk