Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


VBA Fejl (hjælp)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Tor4Every1 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 15.Mar.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tor4Every1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VBA Fejl (hjælp)
    Sendt: 15.Jul.2024 kl. 10:45
Hej Alle, 

Jeg sidder og skal hjælpe en kollega, hvor der i excel filen er lavet nogle VBA koder.  
Disse virker upåklageligt på hans computer, men når en anden kollega  inkl. mig selv bruger den virker den ikke, så hopper den over i "fejl msg".  

Jeg har testet den ved en del andre kollegaer, nogen virker den ved, andre gør den ikke.

Jeg har tjekket opsætningen inde i indstillinger i Excel.  (Alle er ens)  

Nogen der har et forslag til dette, eller kender problemet ? 

P.S lige nu virker den ved 6 kollegaer og 8 virker den ikke ved 
Til top



Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Accepteret svar Accepteret svar
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22.Jul.2024 kl. 09:46
Ok. Det lyder lidt mystisk, må jeg indrømme.

Hvis du debugger på én af de pc'ere, hvor fejlen opstår, burde du som minimum kunne finde den kodelinje, som trigger, at der vises en MsgBox med fejlbeskeden.

Har du evt. prøvet at vælge indstillingen "Break on All Errors" via menupunktet Tools | Options ... og herefter vælge fanebladet "General" (Error Trapping)? Dette vil få debuggeren til at stoppe uanset, om der et sted i koden står "On Error Resume Next".

Mvh Max
Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5563
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarnehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Jul.2024 kl. 11:17
det er svært at se når man ikke har arket eller koden så man kan se hvad den skal lave
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
Tor4Every1 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 15.Mar.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tor4Every1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Jul.2024 kl. 11:29
Hej Bjarne Hansen, 

Excel kan downloades her:  

Step 1.  tryk på Sheet "Bukkeliste" derefter knappen "slet Bukkeliste"
step 2. gå til Sheet "Skema" og tryk så knappen "Beregn" 
step 3 tryk derefter på knappen "Bukkeliste" 

Så laver den en fejl i at udføre den sidste "Bukkeliste" 
Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5563
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarnehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Jul.2024 kl. 11:40
her laver den en ny bukkeliste når man følger dine step
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
Tor4Every1 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 15.Mar.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tor4Every1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Jul.2024 kl. 11:43
Jep det gør den bare ikke på min computer :) 
Der stopper den  med
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 151
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Jul.2024 kl. 15:21

Hej
Det er højst sandsynligt at det er lavet på en nyere version af Excel,
eller Excel 365 som altid er det nyeste, hvis man prøver at køre det
på Eks. Excel 2019 vil der komme fejl, hvis der bruges nye formler.

Og der ikke er brugt VBA der kan bruges på ældre versioner,
men makroer der bruger nye indbyggede formler.
Til top
Tor4Every1 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 15.Mar.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tor4Every1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Jul.2024 kl. 07:36
Det er lavet i en excel 97.  
og vi køre alle 365
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 151
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Jul.2024 kl. 13:47
Hej
Jeg får hellere ingen fejl, når jeg prøver det, så det eneste jeg kan komme på, kan være at dem der virker er Danske versioner, og dem der ikke virker er Engelske.
VH Dead
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21.Jul.2024 kl. 08:53
Min anbefaling vil være at debugge VBA-koden trin for trin med F8 i Visual Basic Editor. Så kan du finde frem til den eksakte kodelinje, der trigger fejlen hos de brugere, som oplever den.
Til top
Tor4Every1 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 15.Mar.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tor4Every1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22.Jul.2024 kl. 09:39
hej maxzpad, 

Det har jeg gjort, men så gennemfører den bare macro som om det virker :)  
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Accepteret svar Accepteret svar
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22.Jul.2024 kl. 09:46
Ok. Det lyder lidt mystisk, må jeg indrømme.

Hvis du debugger på én af de pc'ere, hvor fejlen opstår, burde du som minimum kunne finde den kodelinje, som trigger, at der vises en MsgBox med fejlbeskeden.

Har du evt. prøvet at vælge indstillingen "Break on All Errors" via menupunktet Tools | Options ... og herefter vælge fanebladet "General" (Error Trapping)? Dette vil få debuggeren til at stoppe uanset, om der et sted i koden står "On Error Resume Next".

Mvh Max
Til top
Tor4Every1 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 15.Mar.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tor4Every1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22.Jul.2024 kl. 09:56
Hej  Max, 

Det gav mig da en besked der var mere brugbar.  (Tak for den information) 

Der kommer en: 

Run-time error 1004 
Metoden Paste for klassen Worksheet mislykkedes.  

Hvis jeg trykker F8 efter error . virker det fint med kopieringen den stopper bare der.

Nogen ide om hvad det kan være 
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22.Jul.2024 kl. 11:00
Der må være en kodelinje, som forsøger at indsætte (paste) et kopieret område et sted.

Jeg ville forsøge mig med at udføre denne copy/paste manuelt i Excel og se, om der kommer en fejlbesked.

Det kan måske være noget med skjulte rækker eller kolonner, som "forstyrrer" paste-funktionen, men det kan også være andre ting, som forårsager, at paste ikke kan gennemføres korrekt.
Til top
Tor4Every1 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 15.Mar.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tor4Every1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22.Jul.2024 kl. 12:02
Hej Alle,

Jeg har med hjælp fra maxzpad fundet løsningen.  
Da "Break on All Errors" blev aktiveret kunne jeg se at problemet lå i en ActivateSheets.Paste  
Efter lidt test frem og tilbage. kom resultat til at være at tilføje koden 

Windows("filnavn.xlsm").Activate   før ActivateSheets.Paste


        Case "H"
            ActiveSheet.DrawingObjects("Billede 3599").Copy
            Windows("HAMMER NV.xls").Activate
            ActiveSheet.Paste
            GoSub Flyt_tegning

Tak for hjælpen alle sammen 
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22.Jul.2024 kl. 12:39
Super at du fandt frem til problemet og fik det løst Smile

Husk at sætte Error Trapping tilbage til "Break on Unhandled Errors".
Til top
Tor4Every1 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 15.Mar.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tor4Every1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jul.2024 kl. 13:22
Hej Alle,

Jeg troede igår jeg havde lavet fejlen ved hjælp med at sætte koden ind Windows("filnavn.xlsm").Activate   før ActivateSheets.Paste

Dette hjælper dog ikke idag, får koden en gang i mellem at Activesheet.paste fejler. når den er debugget, kan jeg stadig trykke F8 og så sætter den glædeligt filen ind i og køre videre
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jul.2024 kl. 14:13
Hej igen
Ikke for at underkende nogen eller noget, men det lader til, at koden ikke er specielt "kyndigt" skrevet.
Jeg prøver lige at kigge koden igennem (har ikke kigget i filen tidligere) og giver et bud på forbedring Smile
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jul.2024 kl. 14:14
Nå ... æv ... dit link er udløbet
Til top
Tor4Every1 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 15.Mar.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tor4Every1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jul.2024 kl. 14:15
Til top
Tor4Every1 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 15.Mar.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tor4Every1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jul.2024 kl. 14:16
Det kunne være super jeg har sendt et nyt link . :) 
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk