Jeg har udarbejdet et lille blodsukkermålings program, som er meget enkelt at anvende.
Det bevirker, at man kan følge udviklingen over en kort eller længere periode, både talmæssigt og grafisk.
1) Den finder selv dags dato hvor målingerne sættes ind.
2) Gemmer filen, når der trykkes på "Gem" knappen, i Dir C:\Helbred\Personlig\Blodsukker. Findes mapperne ikke, oprettes de automatisk.
3) Ved årsskiftet kan der oprettes et nyt uden, at miste nuværende års data. Der gemmes først det nuværende, derefter slettes alle målinger og ny fil oprettes med nyt årstal. Skudår beregnes automatisk.
4) Der findes og indtastning for at beregne sit BMI-Tal. Formlen er: din vægt divideret med din højde i 2nd. =Vægt/(Højde*Højde). Det er ikke særligt anvendeligt i Excel da der kan opstå en fejl "Division by Zero" Har beregnet en faktor på 1/(Højde*Højde) = 0,334 som der ganges med i stedet.
5) I arket "Brugsanvisning" er forklaringer m.v. beskrevet og vist.
Har nu selv brugt det et par måneder og forsøgt, at finde evt. "Bugs" og rette mange fejl også med hjælp fra Allan og flere. Det har jeg været meget glad for. Mange tak, jeg lærer noget hver gang .
Håber nogen også kan få glæde af programmet. Støder I på fejl vil jeg meget gerne, at I kontakter mig, således at det kan rettes .
Har forsøgt at "Uploade" programmet, men det er på 1.452 KB og bliver derfor afvist .
Hvad gør man så?
Med venlig hilsen