Forfatter |
Emne Søg Emne funktioner
|
Tj135
Forum Begynder
Medlem: 25.Okt.2014
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 15
|
Emne: Hyberlink Sendt: 25.Okt.2014 kl. 17:59 |
Hej.
Håber der er nogen som kan hjælpe mig
Sidder og skal til at arbejde med excel, hvor jeg har brug for at kunne hyberlinke pdf filer og åbne dem. Når jeg hyberlinker dem i mit Excel ark, virker de et par gange, også forsvinder de. Er der nogen, som ved jeg gør forkert?
Mvh. Thomas
|
|
|
|
|
Bjarnehansen
Platin bruger
Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Point: 5585
|
Sendt: 26.Okt.2014 kl. 08:09 |
hvis du kunne vise os din kode kunne måske hælpe dig..
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag. Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Point: 5470
|
Sendt: 27.Okt.2014 kl. 04:30 |
Er det noget i denne stil, du har brug for: www.excelgaard.dk/Bib/FILFORBIND/ www.excelgaard.dk/Bib/FILFORBIND/
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
|
|
Allan
Forum Admin
Forum Admin
Medlem: 03.Feb.2010
Point: 10330
|
Sendt: 27.Okt.2014 kl. 11:37 |
Hej Thomas, Du er næsten nødt til at forklare hvad du mener med at de forsvinder. Jeg har mange ark med hyperlinks til pdf'er, men jeg har ikke prøvet at de forsvinder. //Allan
|
|
Tj135
Forum Begynder
|
Sendt: 28.Okt.2014 kl. 21:42 |
Hej
Hvis der skal prøve at forklare det jeg gør. Jeg sidder og regner på nedbrydnings entrepriser. Dertil laver jeg skitser, som høre til de forskellige punkter i mit regneark, disse punkter har et nummer i en række ude til venstre. Når jeg hyberlinker cellen med nummer til min pdf, virker den et kort sykke tid, også forsvinder hyberlinket. Den kommer med en fejl, som siger (Der opstod en fejl) Hvis jeg så hybelinker forfra, sker der bare det samme igen :-)??
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 29.Okt.2014 kl. 09:56 |
Det må være noget, enten, i regnearket eller i din URL - prøv, at uploade dit regneark, så vi kan kigge på det...
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
|
|
Tj135
Forum Begynder
|
Sendt: 04.Nov.2014 kl. 21:04 |
Hvordan uploader man noget her inde? :-) Mvh Thomas
|
|
Allan
Forum Admin
Forum Admin
|
Sendt: 04.Nov.2014 kl. 21:56 |
Hej Thomas, I toppen af alle vores fora, er der beskrevet hvordan man uploader Kig her: /hvordan-uploader-man-filer-til-forummet_topic662.html?FID=3&PR=3"/hvordan-uploader-man-filer-til-forummet_topic662.html?FID=3&PR=3 //Allan
|
|
Tj135
Forum Begynder
|
Sendt: 06.Nov.2014 kl. 12:34 |
Kan man ikke uploadte kun til enkelte personer. De regneark jeg har, skulle helt forblive lidt private hehe? :-)
|
|
Allan
Forum Admin
Forum Admin
|
Sendt: 06.Nov.2014 kl. 13:43 |
Jo, det kan du godt- selvom vi foretrækker at hjælpe i plenum og ikke mindst hjælpe i plenum. Her i tråden kan du klikke på personens navn og vælge 'Send personlig besked' Husk på at du på den måde træder ind på personens private område. Det vil være god etikette at spørge brugeren først inden du vedhæfter din fil. //Allan
|
|
Tj135
Forum Begynder
|
Sendt: 06.Nov.2014 kl. 14:31 |
Jeg kan sådan se bare uploade regnearket, hvor hyberlinket kun står tilbage. For det er det er problemet. Hvis jeg udloader excelarket, så kommer de linket pdf. filer ikke med? Er det ikke et problem?
|
|
Allan
Forum Admin
Forum Admin
|
Sendt: 06.Nov.2014 kl. 21:21 |
Det kan du have ret i Bare lige et enkelt forsøg som kunne være interessant at prøve. Prøv at lave dine hyperlinks til dine pdf'er igen. Derefter prøv at lave en arkbeskyttelse på arket med hyperlinks, så de dermed ikke kan slettes. Holder de stadig op med at virke? //Allan
|
|
Tj135
Forum Begynder
|
Sendt: 07.Nov.2014 kl. 06:47 |
Det ser ud til at virke. men så snart jeg kopier arket, for at lave en ny side, bliver jeg nød til at oplåse excel arket. Så forsvinder de igen. Alle sammen.
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 07.Nov.2014 kl. 08:50 |
Bare lige som et hurtigt indspark: Nu er det ikke sådan, at dit regneark indeholder nogle Events-makroer, der går ind og sletter hyperlinks? Vel?
Det kunne tyde på, at du har en Worksheet Event kørende, siden de forsvinder, når du kopiere eller låser arket op...
Du må osse gerne sende arket til mig, og så skal jeg nok osse tage et kig på det...
|
|
|
Tj135
Forum Begynder
|
Sendt: 07.Nov.2014 kl. 09:15 |
Hvad er events-makroer?
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 07.Nov.2014 kl. 10:24 |
LOL - ja, så er du lidt på Herrens mark Prøv, at uploade arket til enten Allan eller jeg, og jeg er sikker på, at en af os hurtigt kan skanne dit regneark for makroer, der driller Og, er det ikke makroer, så vil det stadig være lettere for os, at finde fejlen, hvis vi har regnearket foran os...
|
|
|
Tj135
Forum Begynder
|
Sendt: 07.Nov.2014 kl. 10:35 |
Det skulle ikke undre nogen, at det er en eller anden mærkelig indstilling, som er slået til.
|
|